بلخابی-جنگ-بلخاب-به-پایان-رسید

جوادی بلخابی در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که خبرهای منتشر شده از صفحات مجازی درمورد کشته شدگان و بی‌جاشدگان در بلخاب، دقیق نمی‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ سید هاشم جوادی بلخابی، رییس کمیسیون حل منازعات کوچی‌ها و روستا نشینان، در نشست مطبوعاتی روز ( یک‌شنبه، ۱۲ سرطان ) پیرامون جنگ در بلخاب گفت: ویدیوهای که در شبکه‌های اجتماعی از بلخاب نشر شده حقیقت ندارد.

بلخابی گفت: ویدوهای که در صفحات اجتماعی از جنگ بلخاب دست به دست می‌شود کار دشمنان افغانستان اند و بخاطر تفرقه انداختن اقوام کشور این عمل را انجام می‌دهند.

رییس کمیسیون حل منازعات کوچی‌ها و روستا نشینان گفت که جنگ در بلخاب به پایان رسیده و خانواده‌های که به دلیل جنگ خانه‌های شان را ترک نموده بودند دوباره برگشتند.

بلخابی بیان داشت که آمارهای بیجا شدگان در اثر جنگ در بلخاب تاهنوز مشخص نیست و اما؛ از دو طرف نزدیک به صدنفر کشته شده اند.

اما رسانه‌های محلی ولایت بامیان به نقل از وزارت مهاجرین این ولایت گزارش داده که تا کنون ۵۱۵ خانواده بیجاشده از بلخاب در این ولایت شناسایی شده است که به اساس گزارش ها ۴ فامیل در مرکز بامیان، ۹۳ فامیل در یکه ولنگ نمبر۱ و ۴۱۸ فامیل در ولسوالی یکه ولنگ نمبر ۲ شناسایی و ثبت وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان شده است.

این همه درحالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر ویدیوهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد زنان و کودکان آواره از جنگ بلخاب، بدون سرپرست به دره‌ها و کوه‌های بلخاب و ولسوالی‌های همجوار پناه برده اند.

بلخابی: جنگ بلخاب به پایان رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد