به-زودی-دروازه‌-دانشگاه‌های-دولتی-باز-می‌شوند

سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی طالبان می‌گوید که درس‌های دانشگاه‌های دولتی کشور به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان امروز( چهارشنبه، 22 جدی) در نشست خبری گفت حکومت به آموزش مردان و زنان همچنان حفاظت و توسعه نهادی تحصیلی افغانستان متعهد است.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی افزود که با تسلط امارت اسلامی طالبان در کشور تا کنون به 150 دانشگاه خصوصی اجازه فعالیت داده و 40 دانشگاه دولتی به دلیل برخی مشکلات تخنیکی هنوز مسدود است و به زودی دروازه‌های آنها به روی دانشجویان باز می‌شود.

حقانی دلیل باز نشدن برخی دانشگاه‌های دولتی را مشکلات اقتصادی ، عدم فضای اسلامی و اخلاقی برای محصلین خوانده و تاکید کرد که این مشکل در آینده نزدیک حل خواهد شد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی بیان کرد: «مردم افغانستان می خواهند دختران‌شان تحصیل کنند اما؛ آنها خواهان تحصیلات مختلط نیستند. آنها یک محیط غیر اخلاقی و غیر اسلامی نمی خواهند. این درک هر افغان است و ما به آن متعهد هستیم».

به گفته او با آنکه دختران و پسران کشور در 150 نهاد تحصیلی خصوصی مشغول فراگیری علم و دانش هستند اما؛ جهان آنرا نا دیده گرفته و تنها با بسته 40 دانشگاه دولتی سر صدا دارند.
حقانی تصریح کرد: ما تلاش داریم که تمام نهاد‌های تحصیلی دولتی و خصوصی را با معیارات‌ بین المللی برابر کرده و در آینده نزدیک نیاز مارکیت افغانستان را مرفوع سازیم.

به باور او امارت اسلامی طالبان در مدت زمان کوتاه گام‌های بلند در زمینه تحصیلات عالی کشور برداشته  که نتایج خوبی نیز به همراه داشته اند. دراین مدت 3 دانشکده ماستری و 2 دانشکده لیسانس در برخی از دانشگاه‌های دولتی و نیز3 دانشکده ماستری و یک دانشکده لیسانس در دانشگاه های خصوصی ایجاد شده است.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در حالی از بازشدن دروازه‌های دانشگاه‌های دولت خبر می‌دهد که هزاران دانشجوی تازه راه یافته به دانشگاه‌های دولتی، یک سال تحصیلی را بدون حاضر شدن به صنف‌های درسی، پشت سر گذاشتند.

به زودی دروازه‌ دانشگاه‌های دولتی باز می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد