بهترین-های-کانکور-از-سوی-وزارت-تحصیلات-عالی-تقدیر-شدند

وزارت تحصیلات عالی کشور از ۱۰ تن از بهترین های کانکور امسال با اهدای لوح تقدیر و یک پایه کمپیوتر لپ تاپ تقدیر کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالطیف روشان سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان، لوح تقدیر و کمیپیوترهای لپ تاپ برای پنج پسر و سه دختر که بلندترین نمرات کانکور را اخذ کرده بودند، اهدا کرد.

آقای روشان مبارزه علیه بی سوادی، فقر و تعصب و ناهنجاری های کشور را جهاد حقیقی خوانده و گفته است که تلاش در راستای کسب علم و دانش جوانان آینده کشور، آرزوی هرجوان آگاه و امید کشور است. اوگفت، رییس جمهور کشور و شماری از مسوولین عالی مقام حکومت قرار است که از این نخبه های کانکور تقدیر به عمل آورند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی خاطرنشان ساخت، برای پیشگامان کانکور بورسیه های تحصیلی در کشور ترکیه و هند در نظر گرفته شده است تا بتوانند به تحصیلات شان بصورت عالی ادامه بدهند.

مرسل یکتن از 10 بهترین پیشگامان کانکور رضایت مندی اش را از جریان پروسه امتحان سال 1395 اعلان کرد و گفت، از حکومت و تمام ارگان های دولتی میخواهیم که به تقدیر و تشکر نمایشی و شعاری نه پرداخته بلکه باید عملا زمینه تحصیل، کار و امنیت را برای جوانان دانشجوی کشور مساعد سازند.

قابل ذکر است که رییس پوهنتون خصوصی مشعل طی این محفل اعلام داشت؛ برای اول نمره کانکور ماهانه پنج هزار افغانی برای ادامه تحصیلات اش پرداخت میکند.

اما با این حال وزارت تحصیلات عالی بیان داشت که با وجود مشکلات جاری و تمام نابسامانی های حاکم درکشور شاهد دست آوردهای ملی و فرهنگی از سوی جوانان در سطح منطقه هستیم.

آقای روشان اضافه کرد؛ افغانستان کشوری است که از لحاظ منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی و نیروهای انسانی استثنا بوده و تمام مشکلات که در راه توسعه اقتصادی و عامل تمام نا امنی ها درکشور شده است، برنامه سازمان یافته ی خارجی ها است.

 

 

بهترین های کانکور از سوی وزارت تحصیلات عالی تقدیر شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد