بی-خبری-از-قانون-مالیاتی،-مانع-پرداخت-مالیات-شده-است

رییس مالیه دهندگان متوسط می‌گوید: اکثر مالیه دهنده گان متوسط، از قانون مالیاتی بی خبر بوده و همین بی‌خبری آنان سبب عدم پرداخت مالیات به دولت شده است.

به گزارش افغان نیوز: آمنه احمدی رییس مالیه دهنده گان متوسط امروز چهارشنبه‌(22 - سنبله)، در یک کنفرانس خبری گفت: اکثر مالیه دهندگان متوسط از قانون مالیات دهی به دولت، بی‌خبر بوده و این بی‌خبری سبب عدم پرداخت مالیات آنان به دولت شده است.

خانم احمدی بیان داشت که عدم آگاهی مالیه دهنده گان از قانون مالیاتی باعث شده است که وضعیت آشفته و نا منظمی در پرداخت مالیه بوجود آید. وی افزود، در مدت یک سال گذشته حدود سه هزار مالیه دهنده از ولایت‌های کابل،‌ مزار، کندز و ننگرهار تحت آموزش آگاهی دهی مالیات به دولت قرار گرفته است.

رئیس مالیه دهندگان متوسط گفت: مالیه دهندگان متوسط از این هراس داشتند که فساد در وزارت مالیه وجود دارد و به همین دلیل مالیه به دولت پرداخت نمی‌کردند. او گفت که مالیه دهند‌گان باید قانون مالیاتی را خوانده و از جرایم مالیاتی آگاه شوند.

وی علاوه کرد، طی یکسال گذشته شمار‌زیادی از مردم از برنامه آگاهی دهی از قانون مالیاتی با خبر شده که از سال گذشته تا اکنون، سطح اتحاد پذیری در پرداخت مالیات افزایش یافته است که در این برنامه، رسانه ها هم تحت پوشش مالیه دهی قرار گرفتند.

از سوی هم فاضل سنچارکی معیین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید: رسانه ها باید از مکلفیت های مالیاتی شان آگاه شوند و مالیات شانرا در زمان معین پرداخت نمایند.

وی گفت، درصورت عدم پرداخت مالیه و یا تاخیر در پرداخت، از طریق قانون با رسانه ها برخورد صورت خواهد گرفته که در آینده عواقب خوبی درپی نخواهد داشت.

آقای سنچارکی افزود، بر اساس بر‌آوردهای اخیر وزارت اطلاعات و فرهنگ، حدود 300 هزار افغانی که شامل جریمه و مالیه می باشد، رسانه ها قرضدار بوده است.

وی خاطرنشان ساخت، تمام جرایم مالیاتی رسانه ها، از طرف محمد‌اشرف غنی رییس جمهور کشور عفو گردیده است و نیز جرایم مالیات عقب افتاده را با قسط ماهوار هفت ساله تعیین کرده است.

این درحالی است که قانون سخت گیرانه و فساد موجود در وزارت مالیه و نبود فرهنگ مالیه دهی، سبب شده است که اکثر مالیه دهندگان بزرگ و کوچک، از پرداخت مالیات به دولت فرار نمایند و عامل فرار مالیاتی را وزارت مالیه و وزارت اطلاعات و فرهنگ، عدم آگاهی مالیه دهندگان از قانون مالیاتی عنوان کرده اند.

بی خبری از قانون مالیاتی، مانع پرداخت مالیات شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد