بیجا-شده‌گان-داخلی-دوباره-به-خانه‌های‌شان-بر-می‌گردند

فامیل‌های که از ولایت‌های کندز، تخار، بغلان، بدخشان، سرپل و دایکندی به دلیل جنگ‌های اخیر آواره شده بودند، دوباره به خانه‌های شان منتقل می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ قاری عبدالمتین رحیم‌زی، رئیس مهاجرین کابل، امروز شنبه( 10، میزان ) به رسانه ها گفت که قرار است 130 فامیل کندزی از پارک شهرنو به ولایت شان منتقل گردد. همچنان، 134 فامیل روز گذشته به خانه‌های شان برگشتند.

آقای رحیم‌زی افزود؛ امارت اسلامی طالبان تلاش دارد برای بی‌جا شده‌گان کمک‌های لازمه را انجام دهد تا آنان به زندگی عادی خویش ادامه دهند.

به گفته وی: در مجموع  ۱۰۰۵خانواده از ولایت‌های مختلف در پارک شهرنو جابجا شده بودند، اما از این میان 500 خانواده تنها از ولایت کندز هستند. براساس سروی انجام شده، بی‌جاشدگان سایر ولایات نیز به خانه‌های شان برگردانیده خواهد شد.

او تصریح کرد که اکنون برای هر خانواده بی‌جا شده از سوی دو نهاد خیریه کمک‌های نقدی و مواد خوراکی صورت می‌گیرد و امارت اسلامی در تلاش است تا این کمک ها را بیشتر سازد.

از سوی هم، همجد احمد صافی، مسوول نهاد خیریه شبکه زنان رضا کار در آلمان گفت: این نهاد مسوولیت سهولت ترانسپورت و به مبلغ 10 هزار افغانی برای هر فامیل را در نظر گرفته تا پرداخت کند.

صافی گفت: متاسفانه خانواده‌های که در جنگ‌های اخیر آسیب دیده‌اند، نیاز جدی به کمک‌های بشردوستانه دارند و باید هرچه زودتر امداد رسانی صورت گیرد تا آنان به زندگی عادی شان برگردند.

در همین حال، قاری نعمت الله سادات مسوول نهاد خیریه چشم امید گفت که این نهاد نیز برای خانواده‌های بی‌جا شده، کمک‌های چون آرد، برنج، روغن و سایر مواد اولیه توزیع خواهد کرد.

وی از دیگر نهاد‌های خیریه خواست که در این شرایط حساس برای بی‌جا شده‌گان ولایت‌های کندز، تخار، بغلان، بدخشان و دایکندی کمک کنند؛ زیرا با آمدن فصل سرما این خانواده‌ها در شرایط سختی روبرو خواهند شد.

این درحالی است که دفتر هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد« اوچا » چندی پیش گفته بود که از آغاز سال روان میلادی تا کنون، بیش از صدهزار تن در اثر جنگ‌ها در افغانستان  بیجا شده‌اند.

بیجا شده‌گان داخلی دوباره به خانه‌های‌شان بر می‌گردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد