بیش-از-هزار-تن-در-نهاد-های-خصوصی-مشغول-تحصیل-هستند

مسئولان اتحادیه دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی در دیدار با رئیس اجرائیه گفته اند که ۱۸۱هزار تن در این نهاد ها در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز (پنجشنبه) در دفتر کارش در قصر سپیدار با نمایندگان و مسوولان اتحادیۀ دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار، رؤسا و مسوولان دانشگاه‌های خصوصی، چالش‌ها و مشکلات‌شان را در زمینه های مختلف با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.

آنان گفتند که در حال حاضر 25 دانشگاه خصوصی و 106 موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی در کشور فعالیت دارد. 181 هزار محصل در این دانشگاه‌ها و موسسات سرگرم تحصیل و کسب دانش هستند که 25 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

مسوولان اتحادیۀ دانشگاه‌های خصوصی عنوان کردند که با وجود افزایش شمار موسسات تحصیلات عالی خصوصی و محصلان این دانشگاه‌ها، تشکیلات نهادهای مسوول دولتی دست ناخورده باقی مانده و این مسأله چالش‌هایی را در زمینۀ هماهنگی میان دانشگاه‌ها و وزارت تحصیلات عالی به وجود آورده و باعث نارضایتی مردم گردیده است.

اعضای اتحادیۀ موسسات تحصیلات عالی خصوصی، با ابراز این‌که در طرح و تدوین لوایح و طرزالعمل‌های مربوط به نهادهای تحصیلات عالی و دانشگاه‌ها، با آنان مشوره صورت نگرفته، ابراز داشتند که رسیده‌گی به خواست‌های 181 محصل نیازمند توجه خاص نهادهای مسوول دولتی می‌باشد.

استادان موسسات تحصیلات عالی خصوصی، خواهان برخورد یکسان نهادهای مسوول با دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی دولتی و دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی شدند.

رییس اجراییه کشور پس از استماع سخنان استادان و رؤسای نهادهای تحصیلات عالی خصوصی، گفت که با وزارت‌های تحصیلات عالی و عدلیه پیرامون پیشنهادهای معقول و برحق نهادهای تحصیلات عالی خصوصی صحبت خواهد کرد.

دوکتور عبدالله عبدالله گفت که نهادهای تحصیلات عالی خصوصی در کنار دانشگاه‌های دولتی در زمینۀ گسترش علم و دانش و بلندرفتن شمار افراد تحصیل یافته در جامعه نقش ویژه داشته‌اند.

بیش از 180هزار تن در نهاد های خصوصی مشغول تحصیل هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد