بیش-از-هزار-نفر-بر-اثر-ناامنی-مجبور-به-ترک-خانه-هایشان-شدند

دفتر سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو در سراسر افغانستان بیش از ۱۰۳هزار تن مجبور به ترک خانه هایشان شدند.

به گزارش افغان نیوز: سازمان ملل با نشر گزارشی که براساس آماری که توسط دفتر هماهنگی بشری ملل متحده تهیه گردیده ، آمده است، تعداد بیجاشدگان داخلی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و رقم این بیجاشدگان 103 هزار و 229 نفر است.

با این وجود هنوز این روند ادامه دارد و در ولایات چون هلمند، کندز، بغلان، ارزگان، ننگرهار، سرپل و بدخشان روزانه ده ها خانواده مجبور به فرار می شوند.

در جریان سال 2016 میلادی 500هزار نفر خانه هایشان را ترک کرده بودند تا به مکان امن تری زندگی کنند.

در گزارش سازمان ملل؛ علت کاهش این رقم؛ ادامه جنگ های سال گذشته در عین منطقه که ساکنان آنها قبلا آنجا را ترک کردند، می باشد.

فقر، بیکاری و نرخ های سرسام آور مواد خوراکه و نبود امنیت نسبی تقریبا در تمام ولایات کشور از دیگر مشکلاتی است که ساکنان مناطق تحت درگیری های مسلحانه توانایی مالی را نداشته و ترجیج میدهند با وجود درگیری ها بین نیروهای دولتی و مخالفت دولت در خانه هایشان بمانند.

علاوه بر آن افزایش ناامنی در شمال افغانستان، مناطقی که در سال های گذشته از امنیت خوبی برخوردار بودند، میتواند تاثیر منفی روی زندگی اجتماعی مردم بگذارند و بسیاری مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

بیش از 100هزار نفر بر اثر ناامنی مجبور به ترک خانه هایشان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد