بیش-از-هزار-پناهجو-در-ماه-اخیر-وارد-اروپا-شدند

از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون ۶۰ هزار پناهجو، با گذشتن از بحر خود را به کشور های اورپایی رسانده اند، تا زندگی آرام تری را تجربه نمایند.

به گزارش افغان نیوز: سازمان بین المللی مهاجرت (آی، او، ام) با نشر گزارش تازه یی گفته که در جریان 5ماه اول سال جاری میلادی 60هزار و 521پناه جو وارد اورپا شده اند.

بر اساس این گزارش، این افراد همه از طریق دریا خود را به سواحل اروپا رسانده اند، اما تعدادی هم بخت رسیدن به خشکه را نداشتند.

در جریان همین مدت، یک هزار و 530 مهاجر نتوانستند از دریا به سلامت عبور کنند و در آب غرق شدند که آمار کشته شدگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر این قربانیان در آب های میان لیبیا و جزیره سیسیلیا غرق شده اند. به این ترتیب شمار قربانیان در مقایسه با همین دوره زمانی در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش این سازمان، در دوره زمانی ماه جنوری تا ماه می سال ۲۰۱۶ حدود ۱۹۳ هزار و ۳۳۳ مهاجر از طریق آب های بحر به اروپا رسیده اند و یک هزار و ۳۹۸ تن در این راه جان باخته اند.

این در حالی است که بیشتر پناهجویان در جریان سال گذشته، برای پناهندگی آلمان و سویدن را انتخاب می کردند، اما پناهجویانی که در جریان سال 2017 میلادی به اروپا رفته اند، 80درصد آنها در ایتالیا مسکن گزین شدند و بقیه راهی قبرس، اسپانیا و یونان شدند.

این در حالی است که افغانستان به عنوان یک کشور نا آرام با اقتصاد ضعیف یکی از کشور های است که بیشترین پناهجو را دارا می باشد.

در جریان دو سال اخیر نزدیک به 300 هزار تن که اکثریت آنها را جوانان تشکیل میدهند، افغانستان را ترک کرده و هدف اکثریت شان کشور های اروپایی بوده است.

بیش از 60هزار پناهجو در 5 ماه اخیر وارد اروپا شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد