بیش-از-۴۰۰-تبعه-افغانستان-درخواست-ترک-تابعیت-کرده-اند

بر اساس آماری که وزارت عدلیه در اختیار خبرنگاران قرار داده است، ۴۱۲ نفر خواهان ترک تابعیت از کشور شده اند و به دنبال دریافت تابعیت کشور دوم هستند.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد امان ریاضت سخنگوی وزارت عدلیه، امروز چهارشنبه‌ (۱۷ سنبله) در نشست خبری به رسانه های اعلام کرد که بیشتر از ۴۰۰ تن از آغاز ماه حمل تا اکنون درخواست ترک تابعیت کشور را نموده اند.

سخنگوی وزارت عدلیه افزود: مهمترین دلیلی که شهروندان افغانی ترک تابعیت می کنند یکی از والدین (پدر و مادر) شان تابعیت کشور دوم را دارند آنها نیز برای دریافت تابعیت کشور دیگر درخواست ترک تابعیت افغانستان را میکنند.

محمد امان ریاضت علاوه کرد بیشتر این  شهروندان که درخواست ترک تابعیت می نمایند کسانی اند که با شخص کشور دوم ازدواج کرده و عضویت کشور را ترک گفته خواهان شهروندی کشور دوم هستند.

اومی افزاید که این درخواست ها هفته وار و ماهوار به اداره مربوطه صورت می گیرد که بر اساس گزارش ها در حال افزایش می باشد.

آقای ریاضت تصریح می کند که کسانی هم هستند که از سایر کشور ها خواهان اخذ تابعیت در افغانستان را می نمایند از اول حمل تا حال به ۳ تن خواستار ریافت تابعیت افغانساتن شده اند و این رقم در حال افزایش است.

وی همچنان اظهار داشت که در افغانستان قانون ترک تابعیت وجود دارد و ترک و اخذ تابعیت بر اساس قانون انجام می شود.

این درحالی است که سالانه تعدادی زیاد از هموطنان افغان به دلیل ناامنی ها و بیکاری به کشورهای اروپایی پناه برده اند که با گذشت چندین سال عضو همان جامعه میشوند.

 

بیش از ۴۰۰ تبعه افغانستان درخواست ترک تابعیت کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد