بیش-از-۵۰۰-جوازنامه-راهنمای-معاملات،-در-کابل-صادر-شده-است

وزارت عدلیه می گوید: حدود۵۰۰ جوازنامه راهنمای معلاملات برای تاجران کابل که فعالیت خرید و فروش زمین، خانه، ساختمان و موتر را انجام می دهند صادر کرده است.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد امان ریاضت، سخنگوی وزارت عدلیه کشور، امروز چهارشنبه (۱۷ سنبله) در کنفرانس مطبوعاتی از صدور۵۰۰ جوازنامه راهنمایی معاملات در ولایت کابل خبر داد و گفت: مطابق قانون معلامات، که از آغاز ماه جدی سال ۹۴ خورشیدی ترتیب یافته است بیش از ۵۰۰ قطعه جوازنامه صادر گردیده که این رقم در حال افزایش می باشد.

سخنگوی وزارت عدلیه تصریح می کند عواید حق الامتیازجوازنامه ها به ارزش ۷۱۲۵ هزارافغانی  می باشد.

آقا ریاضت اظهار داشت؛ این قانون همچنان در ولایات مرکزی ۵۰۰ هزارافغانی یا سند مشابه، در ولایات درجه دوم ۳۰۰ هزار افغانی و درولایات درجه سوم نیز ۲۰۰ هزار افغانی را به عنوان حق التضمین گفته است.

وی تاکید می کند که تمامی دارندگان جوازنامه راهنمایی معلاملات مکلف اند تا پس از یک سال جواز نامه خویش را تمدید نمایند.

محمد امان ریاضت هشدار می دهد کسانی که تا ۸ سنبله سال روان جوازنامه هایشان را تمدید نکرده باشند روزانه ۱۰۰ افغانی جریمه می شود، درصورتی که این روند تا ۳ ماه ادامه جوازنامه از آنها گرفته شده حق فعالیت معاملاتی از آنها سلب می شود.

او می افزاید پس از تطبیق قانون راهنمایی معاملات تاکنون ۴۵۳ قطعه جوازنامه بعد از تصفیه مالی فسخ گردیده و ۲۵۰ قطعه دیگر نیز خواهان فسخ جوازشان شده اند.

سخنگوی این وزارت با اشاره به این که در هنگام معاملات تجاری باید به مسایلی چون، حضور تاجر در دفتر هنگام معاملات، عدم ارایه معلومات نادرست در مورد معاملات، داشتن کتاب ثبت و درج اسناد معاملاتی و عدم ایجاد دفاتر معاملاتی در خانه های مسکونی از نکاتی است که در این قانون ذکر شده است.

آقای ریاضت همچنین از شهروندان خواست تا با آن عده از دفاتر معامله نمایند که دارای مهر، امضا، سند و جواز رسمی وزارت عدلیه کشور را داشته باشند.

محمد امان خواهان همکاری ازسوی شاروالی ها، ادارات مالیاتی و امنیتی شد تا در زمینه جلوگیری از فعالیت غیر قانونی دفاترراهنمایی معاملات همکاری لازم را با این وزارت خانه داشته باشند.

 

بیش از ۵۰۰ جوازنامه راهنمای معاملات، در کابل صادر شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد