بیش-از-۹۵-هزار-دانش-آموز-در-کانکور-امسال-شرکت-کردند

مسوولان اداره ملی امتحانات می‌گویند این اداره در یک سال گذشته، ۳۷ امتحان را در کشور برگزار نموده و در امتحان کانکور سال جاری بیش‌از ۹۵ هزار دانش‌آموز اشتراک کرده‌‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته در بخش‌های مختلف ۳۷ امتحان را برگزار نموده و در این امتحانات ۳۷۴ هزار و ۵۸۳ نفر اشتراک کرده‌اند. 

حقانی افزود که در امتحان کانکور عمومی، متفرقه، مدارس دینی و چهارده پاسان سال جاری، ۹۵ هزارو ۱۰۲ تن اشتراک کرده‌اند.

به گفته او در امتحان کانکور سال ۱۴۰۱، ۷۵ هزار و ۵۸۳ دانش‌آموز پسر اشتراک داشتند که نسبت به سال گذشته درامتحان کانکور امسال ۱۹ هزار و ۵۱۹ داوطلب افزایش یافته است. 

او بیان داشت که به منظور ساختن پلان استراتیژیک برای اداره ملی امتحانات کار عملی آغاز شده و ۸۰ درصد پیشرفته است. 

سرپرست اداره ملی امتحانات می‌گوید که در سال گذشته،۲۰ هزارو ۳۲۶ شکایت را به شکل انلاین دریافت کرده که  به آنها رسیدگی شده است. 

حقانی در این برنامه گفت که برای ۱۳ هزار علمای دین امتحان تثبیت سویه، کشف الدرجات چاپ و توزیع شده و این اداره کار عملی بر ایجاد سیستم جدید کانکور افغانستان با کارمندان تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را آغاز کرده است. 

او می‌گوید که بررسی دقیق از وضعیت اداره ملی امتحانات در یک سال گذشته صورت گرفته و به منظور شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها و آماده کردن این اداره با معیارهای جهانی تلاش صورت گرفته است. 

مسوولان اداره ملی امتحانات کانکور می‌گویند که زبان‌های عربی و انگلیسی را در کنار زبان‌های ملی، به خاطر معیاری کردن بانک سوالات و امتحانات ماستری، دکتورا، برنامه‌های تخصصی و سایر امتحانات، شامل کرده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

بیش از ۹۵ هزار دانش آموز در کانکور امسال شرکت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد