تاکید-عالمان-بر-حفظ-وحدت-میان-مذاهب-اسلامی-در-کشور

مسوولان امارت اسلامی و عالمان دین در گرامی‌داشت از سالروز میلاد پیامبر اسلام می‌گویند که مسلمانان دارای مشترکات در اصول دین است که این امر باعث وحدت و اخوت مسلمانان می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ همزمان با سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم و امام جعفرصادق، اما ششم شیعیان امروز ( پنج‌شنبه، ۱۱ میزان) از سوی حوزه علمیه خاتم‌النبیین با حضور مقام‌های ا.ا عالمان دین، فرهنگیان، استادان دانشگاه و دانشجویان در کابل برگزار گردید.

محمد قاسم خالد، والی کابل در این برنامه گفت که‌ مسلمانان در اصول دین مشترک بوده و این امر باعث وحدت و اخوت مسلمانان می‌شود.

آقای خالد افزود که در دین اسلام مرزی میان مسلمانان وجود ندارد و این دین پیروانش را از سمت و قوم گرایی منع کرده است.

او تاکید کرد که دین اسلام پیام‌آور عدالت، رعایت حقوق انسانی، مبارزه با هرگونه تبعیض میان انسان‌ها است و تبعیض و تندروی در اسلام جا ندارد.

والی کابل در این برنامه افزود که تجلیل از میلاد پیامبر، اخوت میان مسلمانان و مذاهب را تقویت می‌کند و در این روز وظیفه علما است که مردم را منسجم و اختلافاتی که در بین آنان وجود دارد را بر طرف نماید.

محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان در این برنامه گفت که دین اسلام پیام‌آور عدالت، رعایت حقوق انسانی و دین مهربانی است و مسلمانان باید سیرت پیامبر بزرگ اسلام را الگو زندگی شان قرار دهند.

اکبری افزود که تجلیل از میلاد پیامبر اسلام نشان دهنده‌ای حفظ و تقویت وحدت اسلامی میان پیروان مذاهب مختلف افغانستان است. او تاکید کرد که مردم باید از این روزهای مذهبی تجلیل نمایند.

محمد ابراهیم اکرمی، مدیر اجرایی حوزه علمیه خاتم‌النبیین در این برنامه بر پیروی از راه و روش پیامبر بزرگ اسلام تاکید کرده و افزود که پیامبر در بخش سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌ها، الگوی تمام عیار برای سیاسیون ومسلمانان است.

این در حالی است که همه ساله از میلاد حضرت محمد در افغاستان و شماری از کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

پیامبر اسلام در هفدهم ربیع الاول سال ۵۷۰ یا بنابر برخی روایت‌ها، در ۵۷۱ میلادی چشم به جهان گشود و در چهل سالگی به پیامبری مبعوث و پس از ۲۳ سال پیامبری به عمر ۶۳ ساله‌گی از جهان رحلت کرد.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

تاکید عالمان بر حفظ وحدت میان مذاهب اسلامی در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد