تبادل-اطلاعات-بین-مردم-و-حکومت-نیازمند-همکاری-متقابل-است

ستراتیژی مدیریت تغییر و انکشاف ظرفیت مرکزاطلاعات و رسانه‌های حکومت معرفی گردید؛ که بر اساس آن این مرکز دسترسی به معلومات دولتی را برای مردم و رسانه ها آسان میسازد.

به گزارش افغان نیوز: با تغیر محیط رسانه یی، تغیر در چگونگی دسترسی مردم به معلومات  و افزایش تعداد رسانه ها و توقوع روز افزون مردم برای اخذ معلومات، نیاز دیده شد تا  یک ستراتیژی نوین و پاسخگوی این نیازمندی ها،  ساخته شود.

احمد نادر نادری سفیر آزادی بیان و مشاور ارشد رئیس جمهور درامور عامه و استراتیژیک دیروز در موقع اعلان سند استراتیژی جدید مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در تالار این مرکز در جمع بیش از 60 تن از سخنگویان مرکز و ولایات سخنرانی داشت گفت، به اساس ستراتیژی جدید مدیریت تغییر و انکشاف ظرفیت  این مرکز باید در تقویه روابط و هماهنگی میان سخنگویان دولت و رسانه ها نقش بارزتر ایفا نماید.

وی افزود: "فعالیت ها و اهداف این مرکز باید متناسب به این تغیر محیطی و نیازمندهای مردم به اطلاعات تعدیل و به روز شود و همچنان متناسب به این چالش ها بوده و پاسخگو نیازمندی های مردم باشد. "

آقای نادری در خطاب به سخنگویان مرکز و ولایات گفت، حکومتی که به اساس آرای مردم تشکیل شده باید تمام نهاد های آن از رئیس جمهور تا رده های پائین به مردم پاسخگو باشد و یکی از راه های پاسخگویی این است که حکومت بشکل مستمر از کار ها و فعالیت های خود به مردم اطلاعات بدهد و این مرکز یکی از نهاد های مهم در این راستا بشمار می رود.

باید خاطر نشان ساخت که یکی از وظایف مهم مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت این است که بین سخنگویان حکومت و رسانه ها هماهنگی خوبی ایجاد کند، و یک میکانیزم خوب و دو جانبه بین رسانه ها و حکومت ایجاد شود، هم برای مردم معلومات داده شود و هم از مردم معلومات گرفته شود.   در این ستراتیژی اصل عملکرد دو جانبه بسیار مهم است.

آقای نادری گفت: "یک حکومت مسؤل و حسابده نمی باشد مگر اینکه خبر باشد که برنامه ها، پالیسی ها و اقدامات را که انجام می دهد چیگونه مردم مستفید شده اند. "

 این ستراتیژی، مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت را فرصت میدهد تا پس از این روابط حکومت را با سازمان ها در داخل و بیرون از حکومت انکشاف ببخشد، تا باشد ازین طریق از تمام ساختارهای حکومت در پیوند به یک موضوع یک صدا واحد  بلند گردد.

تبادل اطلاعات بین مردم و حکومت نیازمند همکاری متقابل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد