تجلیل-از-روز-قدس-در-کابل

شماری از آموزگاران مکاتب خصوصی و عالمان دین می‌گویند که روز قدس، روز اتحاد و هم‌صدایی مسلمانان جهان علیه عملکرد رژیم غاصب اسرائیل است.

به گزارش افغان نیوز؛ مراسمی تحت عنوان "فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی" از سوی اتحادیه مکاتب خصوصی غرب کابل روز شنبه ( ۲۶ حمل) با حضور علما، فرهنگیان، آموزگاران و استادان دانشگاه‌ها برگزار شد. 

عصمت‌الله مشعل، معاون اتحادیه مکاتب خصوصی در غرب کابل گفت که مسلمانان و تمامی آزادگان جهان از این روز تجلیل می‏کنند تا به صهیونیست‏ها و حامیان این رژیم بفهمانند که قدس و فلسطین هنوز هم فراموش نشده است. 

مشعل افزود که تجلیل از روز قدس در حقیقت گرامی‌داشت از ارزش‏های بزرگ اسلامی و انسانی است زیرا؛ قدس متعلق به بشریت است. 

او بیان داشت که جهان اسلام  باید موضوع فلسطین را جدی بگیرند و در جهت آزادی قدس از اشغال اسرائیل تلاش کنند. 

آقای مشعل تاکید کرد که معلمین افغانستان وظیفه دارند تا نسل جوان را با موضوع فلسطین آشنا و در جهت آزاد سازی قدس به نسل آینده انگیزه بدهند. 

سید عیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان در این برنامه گفت که راه اندازی چنین برنامه‌ها بر وحدت و اخوت مسلمانان تاثیر بسزای داشته و مایه دلگرمی فلسطینی ها خواهد شد. 

مزاری از مسوولان خواست که زمینه وحدت و هم دلی را میان مسلمانان فراهم نمایند. 

عاطفه حسینی یکی از اشتراک کنندگان در این برنامه می‌گوید که در هرجا به مسلمانان، نابرابری صورت بگیرد باید مسلمانان هم دست شوند و عدالت را در آنجا پیاده نمایند. 

خانم حسینی ضمن محکوم نمودن اسرائیل بخاطر تجاوز به خاک فلسطین، از امارت اسلامی خواست که به زنان و دختران کشور اجازه آموزش را بدهند.

فایقه جاوید، کارشناس مسایل دینی به آژانس افغان نیوز می‌گوید که نقش زنان در اجتماع در طول تاریخ یکی از مسئله‌های مهم جوامع انسانی بوده که با ظهور اسلام این نقش برجسته‌تر شده است. 

خانم جاوید افزود که حضور  زنان در اجتماع و سیاست  در صدر اسلام و بعد از آن بسیار برجسته و اساسی بوده است. 

او تاکید کرد که زنان برای تشویق مردان و فرزندان شان در جهاد و هم در بخشهای تدارکاتی و فرهنگی جهاد وحتی در سنگرهای داغ علیه اشغال گران بسیار موفقانه عمل نمودند. 

شاه چمن جوادی، عضو هیات اتحادیه مکاتب خصوصی در این برنامه گفت که یکی از پیامد‏های حمایت مسلمانان جهان از ملت فلسطین، جلوگیری از پیشروی کفار به سوی سرزمین‏های اسلامی است. 

آقای جوادی افزود که یکی از پیامد‏های دیگر تجلیل از این روز، شکل‏گیری جنبش‏های جهانی اسلامی و غیراسلامی علیه رژیم صهیونیستی و امریکا است که سرانجام منجر به عقب نشینی و شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد. 

این در حالی است که همه ساله در افغانستان از روز جهانی قدس به منظور حمایت از مردم فلسطین گرامی داشت می‌شود. 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

تجلیل از روز قدس در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد