تروریستان-برای-نفاق-مذهبی-در-افغانستان-تلاش-میکنند

علمای مذاهب شیعه و سنی در کابل، حوادث اخیر کابل را ناگوار و دور از انسانیت دانسته و گفتند که تروریستان به هدف ایجاد تفرقه مذهبی در کشورمان دست نخواهند یافت.

به گزارش افغان نیوز: شماری از علمای تشیع و تسنن امروز یک شنبه ( 28جوزا) در کابل در یک کنفرانس خبری حوادث اخیر کابل را نگران کننده دانست، اما علیه تروریستان جبهه گیری نمودند.

مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سراسری علمای افغانستان در این برنامه گفت که تروریستان در جریان ماه مبارک رمضان صد ها خانواده را داغدار کرده و صد ها جوان را به خون کشاندند.

وی علاوه کرد که رمضان ماه عبادت و نیکی است، اما تروریستان با انجام حملات انتحاری علیه دستورات دین اسلام عمل کردند.

به گفته کشاف، دشمنان در زیر پوشش اسلام نشان دادند که به هیچ یکی از ارزشهای اسلامی و انسانی پای بند نیستند و می خواهند میان شیعه و سنی اختلاف را بوجود بیاورند، اما بدانند که با این ترفندهای نمی توانند مردم افغانستان را از هم جدا کند و به این هدف شوم خود نخواهد رسید.

این علما به برادری و وحدت میان مذاهب مختلف اسلام تاکید کرده و گفتند که هیچ فرد یا گروهی نمیتواند میان افغان ها تفرقه مذهبی ایجاد نمایند.

آیت الله واعظ زاده بهسودی یکی از علمای کشور گفت که شیعه و سنی همه به سوی یک قبله نماز میخوانند و یک خدا را پرستش میکنند و با هم برادر هستند.

وی تاکید کرد که اجازه نمیدهیم میان مسلمانان کینه و نفاق ایجاد شود.

او حملات اخیر تروریستان در مسجد الزهرا و بر سر نماز جنازه مسلم ایزدیار را به صورت نمونه عنوان کرده  و گفت که این عملکرد تروریستان در هیچ دین و آیینی قابل قبول نیست.

این عالم دین تصریح کرد که انجام اینگونه حملات نشان میدهد که تروریستان به هیچ فرد رحم نمیکند و ایام مقدس اسلامی را نیز در نظر ندارند.

تروریستان برای نفاق مذهبی در افغانستان تلاش میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد