تعهد-دور-از-عمل؛-توسعه-ولایات-محروم-در-اولویت-برنامه-های-ملی-قرار-دارد

رئیس اجرائیه کشور در دیدار با مردم نورستان به آنها گفته است که توسعه ولایات دورست و محروم در اولویت برنامه های بزرگ ملی قرار دارد، اما این سخن دور از عمل به نظر میرسد.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور در دیدار با بزرگان ولایت نورستان به مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف توجه کرد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی با تاکید بر ضرورت کار بیشتر در ولایت نورستان گفت که توسعه ولایت‌های محروم و دورافتاده در اولویت برنامه‌های کلان ملی قرار دارد.

اما به شمول ولایت نورستان چندین ولایت دیگر که دور افتاده و یا محروم بودند، هنوز باشندگان این ولایات به امکانات و خدمات دست رسی ندارند.

اعمار بند اب ها یکی از کار های بنیادی برای بهبود زندگی انسان ها محسوب می شود، اما حکومت افغانستان هزینه اعمار پنج بند آب در ولایات محروم افغانستان را از بودجه ملی سال مالی حذف کرد.

این بند ها قرار بود در ولایات بادغیس، بامیان، دایکندی و غور اجرا شود، ما حذف این بندها از بودجه سال آینده اعتراض های مردم این ولایات را در پی داشت.

اما این اعتراضات نیز راه بجایی نمی برد، همانگونه که در گذشته اعتراضات مدنی راه گشا نبوده است.

نمونه بزرگ اعتراض های مدنی برای بهبود زندگی وضعیت مردم مناطق محروم افغانستان ایجاد جنبش روشنایی و اعتراضات سریالی آنها بود، که حتی در جریان اعتراضات مدنی نزدیک به صد تن کشته شدند، اما حکومت خواسته های این جنبش را عملی نکرد.

نظر به تجربیات گذشته این سخن رئیس اجرائیه نیز دور از عمل به نظر میرسد.

ولایت نورستان نیز یکی از ولایات محروم بوده و در جریان 16 سال گذشته کار بنیادی برای بهبود زندگی مردم این ولایت انجام نشده است.

تعهد دور از عمل؛ توسعه ولایات محروم در اولویت برنامه های ملی قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد