تعویق-هفتمین-جلسه-هماهنگی-ترانزیت-و-تجارت-میان-افغانستان-و-پاکستان

این جلسه تجارتی میان افغانستان و پاکستان، هفتمین جلسه ی بود که قرار بود درتاریخ ۱۱ و ۱۲ سپتامبر سال جاری برگزار شود اما از سوی حکومت افغانستان به تعویق افتاد.

به گزارش افغان نیوز: به گفته ی سفارت پاکستان در کابل، این جلسه سالانه هماهنگی میان پاکستان و افغانستان هفتمین جلسه ی بود که به خواست حکومت افغانستان به تعویق انداخته شد.

آقای خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت: این جلسه در دو سال گذشته از سوی پاکستان به تعویق انداخته شد، یعنی پاکستان نمی خواست این جلسه برگزار شود اما این بار افغانستان خواسته است که این جلسه به تعویق انداخته شود.

آقای الکوزی تصریح کرده است که راه کراچی نسبت به راه بندر عباس برای افغانستان گران تمام می شود به خاطر که اگریک کانتینر جنس را از کراچی بیاوریم پنج و شش هزار دالر تمام می شود در حالی که از بندر عباس به 1400 دالر تمام می شود.وی گفت، پاکستان در زمینه ی ترانزیت و تجارت با حکومت افغانستان در موارد قبلی تعهد شکنی کرده است. سخنگوی وزارت صنایع و تجارت اظهار داشته است که به تعویق انداختن این جلسه از سوی حکومت افغانستان دلیل خاص نداشته و این جلسه برگزار خواهد شد.

آقای قوقندی سخنگوی وزارت صنایع و تجارت افغانستان به خاطر تغییر موقف پاکستان و افغانستان خواهان تمدید این موافقتنامه شده و اشاره کرده است که عضویت پاکستان در سازمان بین المللی ترانسپورت جاده ی و عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی ایجاب می کند که موافقتنامه میان این دو کشور تمدید شود.

این جلسه با اشتراک سه نفر از پاکستان و سه نفر از افغانستان، سال یک بار در اسلام آباد برگزار می شود. این جلسه از زمانی میان این دوکشور آغاز شد که در سال 2010 توافقنامه ی ترانزیت و تجارت را امضاء کردند.

تعویق هفتمین جلسه هماهنگی ترانزیت و تجارت میان افغانستان و پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد