تلاش-برای-اﻧﻔﺎذ-ﻣﻘﺮره-ﺗﻨﻈﯿﻢ-ﺣﻘﻮق-ﺗﻘﺎﻋﺪ-در-نهاد-های-غیر-دولتی

سرپرست وزارت کار وامور اجتماعی کشور می گوید که مقرره حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیردولتی، از دستاوردهای مهم این وزارت محسوب می شود.

به گزارش افغان نیوز: سید انور سادات، سرپرست وزارت کار وامور اجتماعی امروز سه شنبه(3، ثور) طی یک کنفرانس خبری؛ ایجاد شورای عالی کار، مقرره حل اختلافات ناشی از کار و مقرره تنظیم حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی/ خصوصی را به عنوان فعالیت های عمده سال گذشته این وزارت عنوان نمود.

وی افزود؛ مقرره حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی وخصوصی که در سه فصل و۲۲ ماده تدوین گردیده، در ماه ثور سال ۱۳۹۷ طی حکم رییس جمهوری اسلامی افغانستان، نافذ شده است.

این مقرره که اولین سند تقنینی در رابطه به حقوق تقاعد در نهاد های غیر دولتی به شمار می رود، برای مرحله انتقالی وعملی سازی آن، حدود شش ماه دیگر زمان در نظر گرفته شده است.

سادات گفت که این مقرره ادارات غیر دولتی یا خصوصی را مکلف می سازد که در بدل هرسال کار کارکن ادارات غیر دولتی، یک ماه معاش منحیث حقوق تقاعد، در حساب کارکن ذخیره نمایند.

آقای سادات افزود که در سال ۱۳۹۷ بیست وهفت هزار تن که ۵۰ درصد آن را عودت کننده گان تشکیل می دهند، آموزش های فنی حرفه ای را فرا گرفته اند.

زمینه آموزش فن وحرفه برای ۸۲۰۰ تن از این افراد از سوی وزارت کار وامور واجتماعی ومتباقی آن، از جانب انجوها فراهم گردیده است.

سادات همچنان گفت که درسال گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر حقوق مستمری معلولیت وحقوق تقاعد دریافت کرده اند.

سرپرست وزارت کار وامور اجتماعی گفت که بازنگری پلان استراتیژیک برای سه سال آینده، سروی بازار کار، نهایی سازی زمینه اعزام ۲ هزار کارگر افغان به امارات متحده عربی وآموزش ده هزار طفل بی سرپرست در پرورشگاه ها، از مهمترین برنامه های این وزارت برای سال ۱۳۹۸ می باشد.

تلاش برای اﻧﻔﺎذ ﻣﻘﺮره ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺣﻘﻮق ﺗﻘﺎﻋﺪ در نهاد های غیر دولتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد