تلاش-برای-تولیدی-کردن-اقتصاد-کشور

معین وزارت اقتصاد در دومین روز نمایشگاه« اختر بازار» می‌گوید که ما می‌خواهیم اقتصاد کشور را تولیدی بسازیم و از وابستگی به کشورهای جهان نجات دهیم.

به گزارش افغان نیوز: داکتر لطیف نظری، معین وزارت اقتصاد به افغان نیوز گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند برای اقتصاد کشور مفید باشد و امارت اسلامی از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها حمایت می‌کند.

معین وزارت اقتصاد کشور تاکید نمود که چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند مردم را از تولیدات داخلی آگاه بسازد و زمینه‌ی فروش تولیدات را فراهم بسازد. او گفت که این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند سرمایه‌گذاری را در کشور رونق بدهد.

ضیاالدین زلمی، مسوول برگزاری نمایشگاه« اختر بازار» گفت که هدف از برگزای این نمایشگاه، رشد تولیدات داخلی و همایت از سکتورهای خصوصی کشور می‌باشد چون؛ بعد از تسلط امارت اسلامی در افغانستان سکتورهای خصوصی درحالت وخیم اقتصادی به سر می‌برد و این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند سکتور خصوصی کشور را تقویت کند.

او افزود که در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه برای اشتراک کننده ایجاد شده که از صنایع دستی گرفته تا میوه‌های خشک، وسایل الکترونی و ده‌ها تولیدات داخلی کشور در آن به نمایش گذاشته شده است.

مسوول برگزاری نمایشگاه« اختر بازار» می‌گوید که در این نمایشگاه ۷۰ غرفه به بانوان و۱۱۰ غرفه‌ی دیگر برای آقایان اختصاص داده شده که بصورت مشترک این غرفه‌ها را پیش می‌برند.

زرمینه فورمولی، مسوول یکی از غرفه‌ها در این نمایشگاه گفت که هدف برگزاری این نمایشگاه، رشد اقتصاد داخلی و به نمایش گذاشتن صنایع دستی زنان و  تولیدات داخلی کشور می‌باشد.

خانم فورمولی می‌افزاید که حضور اشتراک کنندگان نظر به سال‌های قبل بسیار اندک است زیرا؛ مردم در حالت بد اقتصادی برسر می‌برند و توان خریداری صنایع داخلی که به نمایش گذاشته شده را ندارند.

یکی از مسوولان غرفه‌های این نمایشگاه که نخواست نامش ذکر شود به افغان نیوز گفت: برگزاری این نمایشگاه در حال حاضر مناسب نبود چون؛ بیشتر خانواده‌ها بخاطر بلند رفتن مواد اولیه در بازار توان خرید ندارند.

او گفت که این نمایشگاه باید دست‌کم ۱۰ روز پیش از عید برگزار می‌شد تا ما می‌توانستیم آثار خود را به فروش برسانیم.

او به اشاره بر وضع محدودیت‌ها از سوی امارت اسلامی بر زنان و دختران گفت که آنان نمی‌خواهد تا بانوان کشور در بخش‌های تجارت و مسائل دیگر اقتصادی کشور سهم فعالی داشته باشند.

مسوولان و اشتراک کنندگان این نمایشگاه از امارت اسلامی خواستار حمایت این گونه نمایشگاه می‌باشند و می‌گویند که برای از بین بردن فقر و بیکار در کشور برنامه‌های را زیر دست بگیرند تا جوانان تحصیل کرده‌ای کشور مهاجرت نکنند.

آژانس افغان نیوز - مهدی انصاری

تلاش برای تولیدی کردن اقتصاد کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد