تلاش-ها-برای-افزایش-حضور-زنان-در-ادارات-محلی

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با شبکۀ ولایتی زنان تاکید ورزید که در راستای افزایش حضور زنان در نهادهای محلی کار می‌کنند و مصمم هست تا نقش آنان در اداره‌ها بهبود یابد.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار اعضای شبکۀ زنان، خواستار افزایش حضور و نقش زنان در نهادهای محلی شدند و گفتند که به دلایل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، حضور زنان در اداره‌های محلی کم‌رنگ است.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ابراز خرسندی کرد که زنان در مدت کوتاه به این توانایی و ظرفیت رسیده‌اند که در راستای تحقق حقوق‌شان مبارزه و تلاش می‌کنند.

رییس اجراییه کشور گفت که در گذشتۀ نه چندان دور، زنان افغانستان صدا نداشتند؛ اما امروز با قبول خطر و مشکلات برای خواست‌های‌شان دادخواهی و مبارزه می‌کنند.

دوکتور عبدالله با قبول دشواری‌ها و مشکلات زنان در ولایات گفت که در راستای افزایش حضور زنان در نهادهای محلی کار می‌کنند و مصمم هستند که نقش زنان در اداره‌ها افزایش یابد.

رییس اجراییه کشور بر حل فوری برخی پیشنهادهای اعضای شبکۀ ولایتی زنان تأکید ورزید و گفت که طبق قانون باید به زنان در نهادها تبعیض مثبت قایل شوند.

آقای عبدالله گفت که نمایندگان ولایات پیشنهادهای‌شان را به گونۀ کتبی با وی در میان بگذارند تا در راستای حل آن اقدام صورت گیرد.

این درحالی است که در اکثر ادارات دولتی و خصوصی حضور زنان کم رنگ بوده و تعداد کمی از خانم ها که وار بازار کار شده اند، از انواع خشونت ابراز نگرانی می کنند.

تلاش ها برای افزایش حضور زنان در ادارات محلی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد