تلاش‌ها-برای-بازگشایی-میدان-هوایی-کابل

امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده که گام‌های اساسی برای بازگشایی میدان هوایی بین‌الملی کابل براداشته شده و پرواز ها به زودی به حالت عادی بر می‌گردد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان، امروز دوشنبه( 15، سنبله ) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که قطر، ترکیه و دیگر شرکای امارت اسلامی میدان هوایی کابل را تعمیر و پرواز های بین‌المللی به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود که پرواز های اختصاصی و ولایتی آغاز شده است، اما متاسفانه خط راه دار از سوی امریکا تخریب شده که روی این موارد کار جریان دارد.

این درحالی است که پس از خروج کامل قوای خارجی از افغانستان به تاریخ 30 اگست، قطر، ترکیه و دیگر شرکای امارت اسلامی به میدان هوایی کابل آمده تا دوباره این میدان هوایی را فعال نمایند.

قطر که در دو هفتۀ اخیر عمده‌ترین نقطۀ ترانزیت پناهجویان و تخلیه شدگان از افغانستان بود، گفته است که برای از سرگیری عملیات میدان هوایی کابل به شدت کار می‌کند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجۀ قطر ابراز امیدواری کرده است که فعالیت میدان هوایی کابل به زودی از سر گرفته خواهد شد. 

او گفت: « طالبان باید به تعهدات شان عمل کنند و زمینۀ گذار مصوون و آزادانۀ سیر و حرکت را به مردم افغانستان فراهم کنند.»

وزیر خارجۀ قطر با بیان اینکه ترکیه نیز در مباحثات برای بازگشایی میدان هوایی به ویژه در بخش مساعدت تخنیکی شامل است، بیان داشت: «انشاالله در چند روز آینده برخی خبرهای خوبی خواهیم شنید.»

این درحالی است که ایالات متحده و ده‌ها کشور جهان گفته اند: طالبان تعهد کرده اند که پس از بازگشایی و آغاز فعالیت میدان هوایی بین‌المللی کابل، هرکسی می‌تواند آزادانه به خارج از افغانستان سفر کند.

تلاش‌ها برای بازگشایی میدان هوایی کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد