تلاش‌های-برای-ارتقای-ظرفیت-کارمندان-دولتی

مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید که برای بیشتر از ۱ هزار و ۵۰۰ تن کارمندان جدیدالشمول در ولایت‌های شمالی، برنامه‌های آگاهی‌دهی و ارتقای ظرفیت برگزار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت، معین وزارت کار و امور اجتماعی امروز ( یک‌شنبه، ۱۵ عقرب) در یک نشست خبری گفت که این وزارت برای ۱ هزارو ۵۳۷ تن کارمندان جدیدالشمول در ۹ ولایت کشور، برنامه‌های آگاهی‌دهی، آموزشی و ارتقای ظرفیت برگزار کرده است.

سعادت افزود که این ولایت‌ها شامل بغلان، سمنگان، بلخ، جوزجان، سرپل، فاریاب، قندز، تخار و بدخشان می‌باشند. او تاکید کرد که در این برنامه‌های آموزشی و ارتقای ظرفیت تنها مردان شامل بودند چون؛ در ارگان‌های دولتی از طبقه اناث به طور حضوری کار نمی‌کنند «به جز چند وزارت خانه‌ که کار طبقه اناث در آن ضروری است، می‌باشند».

معین وزارت کار و امور اجتماعی، آمار بیکاری که از سوی سازمان‌های بین‌المللی منتشر می‌شود را رد کرده و می‌گوید که ۷۰ درصد این آمارها نادرست می‌باشد و امارت اسلامی آمار دقیق از سطح بیکاری را در کشور تاکنون ثبت نکرده است.

سعادت گفت که امارت اسلامی تلاش دارد تا کار پروژه‌های نیمه تمام را آغاز نماید که با آغاز کار این پروژه‌ها سطح بیکاری نیز در کشور کاهش می‌یابد. او تاکید کرد که در آینده‌های نزدیک پروژه مس عینک ولایت لوگر افتتاح و برای بیش از ۲۰ هزار نفر زمینه کار فراهم خواهد شد.

مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید که در تمام ولایت‌های کشور ۴۶ پرورشگاه دولتی برای کودکان یتیم فعال است و با تسلط امارت اسلامی هیچ یک از این پرورشگاه‌ها مسدود نشده است.

این در حالی است که دو ماه پیش پرورشگاه شیخ زاهد در قندهار به دلیل نداشتن بودجه مسدود شده بود که  پس از دو هفته دوباره فعال شد. هم اکنون در این پرورشگاه بیش از 1 هزار 100 کودک یتیم و بی‌سرپرست به سر می‌برند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

تلاش‌های برای ارتقای ظرفیت کارمندان دولتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد