توزیع-زمین-به-مهاجرینی-که-آمار-دقیق-آن-معلوم-نیست

وزرات امور مهاجرین و عودت‌کنندگان با توزیع زمین به مهاجرین برگشته از ایران و پاکستان می‌گوید که هنوز آمار دقیق از شمار مهاجرین در کشور‌ وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: نور الرحمن اخلاقی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان، امروز( چهارشنبه، ۵ جوزا) در مراسم توزیع زمین به مهاجرین و عودت کنندگان گفت که ۱ هزار و ۸۰۲ خانواده مهاجر مستحق دریافت زمین شناخته شده و از این میان برای یک هزار خانواده آن ۲۵۰ متر مربع زمین براساس قرعه کشی توزیع می‌شود.

آقای اخلاقی افزود که به دلیل نبود زمین مشخص به ۸۰۲ خانواده مستحق، زمین توزیع نمی‌شود و در مراحل بعدی برای آنان زمین در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر امور مهاجرین، توزیع زمین برای خانواده‌های مهاجر که از کشورهای خارج برگشت کردند، در سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود؛ اما بر اساس فرمان ۱۰۸ رییس جمهور غنی، توزیع زمین دوباره در ولایت‌های عزنی، هرات و کابل آغاز شده است.

او تصریح کرد که طی چند سال گذشته ۹۰ هزار قطعه زمین برای خانواده‌های مهاجر توزیع شده و به دلیل تثبیت نشدن دقیق مهاجرین و مشکلات در این زمینه، خانواده‌های که زمین دریافت کرده باید دوباره تثبیت هویت شوند.

یعقوب حیدری، والی کابل در این مراسم گفت که در چند سال گذشته هزاران جریب زمین از سوی زورمندان غصب شده و بیشترین تحرکات در این زمینه سال گذشته صورت گرفته است.

والی کابل‌ گفت که از آغاز سال جاری تا کنون هزارن جریب زمین از نزد غاصیان پس گرفته شده و در دو ماه اخیر افراد زورمند موفق به غصب زمین نشده اند.

عزیز احمد گلستانی، معین وزارت شهرسازی و اراضی در این برنامه گفت که سالانه بین ۴۱ تا ۴۵ هزار مسکن جدید به دلیل افزایش جمعیت و برگشت مهاجرین در کشور نیاز است.

آقای گلستانی افزود که از میان ۴۵ هزار مسکن مورد نیاز ۷۰ درصد کسانی به مسکن ضرورت دارد که عواید کم و توان اعمار مسکن را ندارند؛ زیرا تنها ۲۰ درصد نیازمندان به مسکن درآمد متوسط دارند.

معین وزارت شهرسازی و اراضی، غیر پلانی بودن شهرهای کشور را از مشکلات جدی در تهیه مسکن برای نیازمندان دانسته و گفت که هم اکنون ۶.۵ میلیون جریب زمین در سراسر کشور در بانک زمین این وزارت وجود دارد.

این درحالی است که افغانستان به دلیل جنگ و ناامنی‌ها، بیشترین آمار مهاجرین را به کشور‌های بیرونی دارد و بربنیاد آمارهای رسمی، تنها دو میلیون ۴۰۰ هزار مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند.

توزیع زمین به مهاجرینی که آمار دقیق آن معلوم نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد