توزیع-وسایل-خیاطی-به-زنان-بی‌سرپرست-در-کابل

جمعیت هلال احمر افغانی برای ۵۰۰ زن بی‌سرپرست در کابل و برخی ولایت‌های دیگر، وسایل و تجهیزات حرفه خیاطی توزیع کرده است. 

به گزارش افغان نیوز؛ الیاس ناصری، رییس بخش کمک‌رسانی جمعیت هلال احمر افغانی امروز (دوشنبه، ۲ دلو) در جریان توزیع وسایل و تجهیزات حرفه خیاطی برای زنان بی‌سرپرست گفت که این زنان پس‌از سپری نمودن چهار ماه آموزش در بخش‌های مختلف از جمله خیاطی و خامک دوزی در کابل و ولایت‌های کشور تجهیزات خیاطی دریافت کرده‌اند. 
آقای ناصری افزود که برای هر زن وسایل و تهجیزات خیاطی به ارزش ۴۰۰ دالر امریکایی توزیع شده که در مجموع این کمک‌ها برای ۵۰۰ خانم بی‌سرپرست در ولایت‌های کابل، ننگرهار، هرات، بلخ و قندهار توزیع شده است.
او بیان داشت که ارزش مجموعی این وسایل و تجهیزات ۱۴ میلیون و ۸۹۱ هزارو ۹۰۴ افغانی می‌باشد که امروز تنها به ۸۹ زن فارغ شده از کورس‌های کوتاه مدت خیاطی در کابل توزیع می‌شود و برای متباقی زنان فارغ شده روزهای آینده توزیع خواهد شد.
مولوی حیات الله، رییس دفتر جمعیت هلال احمر افغانی در این برنامه گفت که این نهاد به عنوان یک جمعیت ملی کمک‌رسان بشری و مستقل همیشه تلاش نموده که از خانواده‌های نیازمند دستگیری نماید.
آقای حیات‌الله افزود که این نهاد در تلاش است تا به منظور خود کفایی زنان بی‌سرپرست که تامین نفقه اعضای خانواده‌‌های شان را ندارند، کمک رسانی نماید.
رادالحدید، مسوول عملیاتی فدراسيون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ در افغانستان گفت برنامه آموزش حرفه و کمک برای زنان بی‌سرپرست به کمک مالی کشور جاپان در پنج ولایت راه اندازی شده است.
آقای رادالحدید افزود که این کمک‌ها به منظور خودکفای زنان بی‌سرپرست می‌باشد و این نهاد در تلاش است تا در آینده نیز به این کمک‌ها ادامه دهد. 
راضیه نیازی، یکی از زنان فارغ شده از کورس‌های خیاطی از این کمک‌ها استقبال کرده و می‌گوید که این کمک‌ها بسنده نیست و از دولت و نهادهای بین‌المللی خواست که برای خانواده‌های نیازمند کمک‌های بیشتری توزیع نمایند. 
سکینه، از دیگر زنان فارغ شده از کورس‌های کوتاه مدت خیاطی نیز خواستار کمک‌های بیشتر در این زمینه شده و تاکید کرد که با فراهم شدن زمینه کار برای آنان، تلاش می‌کند تا نفقه کودکان یتیم و خانواده‌های شان را برآورده کند.
این در حالی است که طی چندین دهه جنگ در کشور، هزاران خانواده در افغانستان سرپرست‌های شان را از دست داده و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

توزیع وسایل خیاطی به زنان بی‌سرپرست در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد