توزیع-کمک-و-هدیه-عیدی-به-کودکان-یتیم-در-کابل

بنیاد خیریه آیت‌الله فیاض برای هزار و ۳۰۰ یتیم در کابل هدیه عیدی و پول نقد توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ فهیمی ناهوری، مدیر بنیاد خیریه آیت‌الله فیاض روز جمعه (۲۵ حمل) در مراسم توزیع هدیه عیدی و پول نقد گفت که حمایت‌های این بنیاد از کودکان یتیم سراسر است و تنها در کابل متمرکز نیست.

او افزود این بنیاد در ماه رمضان برای بیش از ۴ هزار ۵۰۰ یتیم و خانواده‌ بی‌سرپرست در سطح کشور کمک‌‌های غذایی و هدیه عیدی به ارزش بیش از ۸۰ هزار دالر امریکایی توزیع کرده است.

فهیمی ناهوری گفت که این بسته‌های عیدی برای کودکان یتیم شامل، لباس، کفش، شیرینی و پول نقد می‌شود. او تاکید کرد، هرچند این کمک‌ها از لحاظ اقتصادی بهای چشم‌گیری ندارد اما؛ در ایام رمضان و فرار رسیدن عید سعید فطر برای کودکان یتیم بهای معنوی بالایی دارد.

به گفته او، این بنیاد در یک سال برای بیشن از ۵۰ هزار خانواده نیازمند در سطح کشور کمک‌های مواد غذایی توزیع کرده است.

ناهوری بیان داشت که در ماه رمضان برای ۱۵ هزار خانواده در سطح کشور کمک‌های رمضانی از سوی بنیاد خیریه آیت‌الله فیاض توزیع گردیده که بخشی از این کمک‌ها در حال انجام است.

طبق گفته‌های ناهوری، این بنیاد برخی خانواده‌های بی‌سرپرست و کودکان یتیم را تحت کمک‌های دایمی قرار داده و از آنان حمایت همه‌جانبه می‌کند.

او گفت که این بنیاد در بخش صحی چندین شفاخانه در ولایت‌های کشور ساخته و برخی از این شفاخانه آماده ارایه خدمات صحی به شهروندان کشور بوده و شماری از آنها در حال ساخت است.

شیخ مظاهری، مسوول توزیع کمک‌های بنیاد خیریه آیت‌الله فیاض گفت که در حال حاضر مراجع اهل تشیع به ویژه آیت‌الله فیاض در مصرف وجوهات مردم توجه جدی داشته و همواره در نقاط مختلف کشور به نیازمندان کمک‌های مواد غذایی و غیر غذایی کرده است.

مظاهری افزود که این بنیاد همواره پشتیبان خانواده‌های بی‌بضاعت به ویژه بی‌سرپرست و یتیمان بوده است.

او از مادران کودکان یتیم خواستار تلاش‌های بیشتر در زمینه تربیت درست و آموزش کودکان‌شان شده و گفت که برخی علمای بزرگ و دانشمندان سرشناس جهان اسلام، تربیت‌ دیده خانواده‌های فقیر و بی بضاعت بوده اند.

آقای مظاهری از سرمایه‌داران که برای کمک به خانواده‌های نیازمند تلاش می‌کند، خواست کمک‌های شان را زیر چتر بنیاد‌های قرار دهند که درست مدیریت می‌شود و حق را به مستحقان می‌رساند.

فیاض لومانی، رییس دفتر آیت‌الله فیاض گفت که کمک‌های این بنیاد خیره به خانواده‌های بی‌سرپرست و کودکان یتیم تنها در افغانستان خلاصه نمی‌شود و در برخی کشورهای اسلامی نیز جریان دارد.

او گفت که پیام برنامه‌های خیریه بنیاد آیت‌الله فیاض این است که در شرایط سخت اقتصادی کشور سرمایه‌‌داران و توانمندان را متوجه مسوولیت اجتماعی‌ شان نسبت به یتمان نماید.

مبلغ ناهوری، عالم دین در این برنامه گفت که کمک‌های بنیاد خیریه آیت‌الله فیاض باید گسترده‌تر و به شکل دایمی به خانواده‌ها و کودکان یتیم توزیع شود.

او گفت که سرمایه‌داران و تاجران در شرایط دشوار اقتصادی خانواده‌ها باید دست یاری بر نیازمندان و یتیمان داشته باشند.

با این‌حال، خانواده‌ها از دریافت هدیه عیدی و کمک‌های این بنیاد ابراز خرسند کرده و می‌گویند که حکومت و بنیاده‌های خیره باید به شکل مستمر از خانواده‌های بی‌سرپرست حمایت نمایند.

آژنس افغان نیوز؛ رحمت‌الله کریمی

 

 

توزیع کمک و هدیه عیدی به کودکان یتیم در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد