ثاقب-برای-سهم-بیشتر-افغانستان-در-حج،-تلاش-می‌کنیم

مسوولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف در برنامه‌ی توزیع پول‌های اضافه اخذ شده از حجاج می‌گویند که عربستان سعودی  سهم افغانستان برای شرکت در مراسم حج سال آینده  را ۳۰ هزار نفر در نظر گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز ( سه‌شنبه، 13 سنبله) در یک نشست خبری در کابل از سهم افغانستان در حج سال آینده خبر داده و گفت که عربستان سعودی  سهم افغانستان برای شرکت در مراسم حج سال آینده  را 30 هزار نفر در نظر گرفته که این تعداد، کم است.

ثاقب افزود که این وزارت در تلاش است تا سهم افغانستان در مراسم حج سال آینده بیشتر شود و عربستان باید دست‌کم 45 هزار نفر برای افغانستان سهمیه بدهد.

او بیان داشت که بیش از یک میلیون دالر از هزینه‌های حجاج باقی مانده است که قرار است روند توزیع پول‌های باقی مانده حجاج سال جاری از فردا چهارشنبه آغاز شود و حجاج هر زمانی‌که بخواهند، می‌توانند پول باقی مانده‌ شان را دریافت کنند.

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف در این نشست گفت که در سال جاری از افغانستان برای ادای حج، ۳۰ هزار نفر عازم عربستان سعودی شده بود که مصارف هر متقاضی، ۳ هزار و ۸۶۵ دالر و ۹۸ سنت، تعیین شده بود که معادل آن به افغانی ۲۷۷ هزار و ۶ افغانی و ۷۴ پول می‌شود.

به گفته‌ی او برای هر حاجی 37 دالر که معادن آن 2 هزار و 690 افغانی می‌شود پرداخته خواهد شد.

این مقام وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گوید که حج امسال بر اساس سهمیه بندی بود که از سوی حجاج تنظیم گردیده که در آن مردم عام، مجاهدین، کارمندان ادارات دولتی، خانواده‌های شهدا، معلولین و مهاجرین شامل بودند.

ثاقب در این نشست گفت که در مراسم حج امسال برای هر حاجی تسهیلات لازم از جمله اسکان، سه وقت غذا و ترانسپورت در مکه و مدینه در نظر گرفته شده بود.

ثاقب: برای سهم بیشتر افغانستان در حج، تلاش می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد