ثبت-نام-دانش-آموزان-افغان-درپاکستان-دوباره-قانونی-شد

ایالت خیبرپشتونخوا پاکستان چندی قبل تعلیم و تربیه پناهجویان افغان را ممنوع اعلام کرده بود؛به تازگی با صدور فرمانی ثبت ‌نام این پناهجویان درمکاتب دولتی و غیردولتی آزاد و قانونی اعلام کرده است.

به گزارش آژانس افغان خبر، مقام های حکومت ایالت خیبرپشتونخوا در پاکستان چندی قبل اعلام کرده بودند که مدارس خصوصی از ثبت‌ نام دانش آموزان افغان خودداری کنند.

براساس دستوراین ایالت، حتی معلمان افغان که در مکاتب خصوصی مشغول تدریس بودند از کار برکنار شدند.

با این وجود، به تازگی این ایالت پاکستان سیاست منتاقض نسبت به ثبت‌ نام دانش‌آموزان مهاجر اتخاذ کرده است.

وزارت امور داخله و وزارت امور قبایل ایالت خیبرپشتونخوا با ارسال نامه ای به وزارت‌های مربوطه گفته است که هیچ گونه محدودیتی در پذیرش دانش‌آموزان افغانی در مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی در این ایالت وجود ندارد.

 براساس این فرمان وزارت داخله و سرحدات مرزی فدرال پاکستان، دانش‌آموزان می‌توانند در این کشور و در مؤسسات آموزشی دولتی و غیردولتی به فعالیت‌های آکادمیک خود ادامه دهند.

 منابع می افزاید؛ مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی پاکستان فرمان های شفاهی از نهادهای امنیتی این کشور دریافت کرده‌اند که از پذیرش دانش‌آموزان افغان پرهیز کنند.

پیش از این نیز، عبدالقادر بلوچ جنرال بازنشسته، وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان اعلام کرده بود که زمان بازگشت پناهندگان افغان از پاکستان به کشورشان فرارسیده است.

وی گفته بود که پاکستان دیگر پناهندگان افغان را تحمل نخواهد کرد

 

ثبت نام دانش آموزان افغان درپاکستان دوباره قانونی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد