ثبت-نام-۱۵-هزار-تن-برای-رای-دهی-در-ارزگان

مقام های ولایت ارزگان می گویند: از زمان آغاز ثبت نام تا کنون ۱۵ هزار نفر در این ولایت برای رای دهی در انتخابات آماده شده اند که ۲۵۰۰ تن آنان را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: دوست محمد نایاب، سخنگوی والی ارزگان، روز یک شنبه (۳۰ثور) به افغان نیوز گفت؛ این ولایت ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما تا هنوز ۱۵ هزار تن برای رای دهی در انتخابات ثبت نام کرده اند که 2500  تن آنان را خانم ها تشکیل می هند.

وی افزود؛ حضور بانوان در مراکز ثبت نام به دلیل فرهنگ مرد سالاری کم رنگ بوده و اکثر خانم ها اجازه رفتن به مرکز های رای دهی  را از سوی خانواده های شان ندارند.

آقای نایاب با اشاره به امنیت ولایت ارزگان گفت که در ولسوالی های شهیداساس٬ چهارچینه و جوره اکثریت قریه جات تحت تصرف مخالفان دولت بوده و ولسوالی های دیراوت، خاص و گیزاب این ولایت از امنیت 40 درصدی برخوردار می باشد و در حال حاضر مراکز رای دهی باز است.

نایاب تاکید داشت که در مرکز این ولایت ۲۲ مرکز رای دهی وجود دارد، اما به دلیل تهدید های بلند امنیتی تنها ۱۱ مرکز آن باز می باشد. وی افزود، حدود۶۰ مرکز رای دهی که اکثریت شان در ولسوالی های ناامن می باشند، مسدود اند.

مراکز ثبت نام رای دهی در ولسوالی های نا امن افغانستان باعث شده که مردم در روند ملی کمتر اشتراک کنند.

ثبت نام ۱۵ هزار تن برای رای دهی در ارزگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد