جامعه-جهانی-برای-زنان-در-افغانستان-کار-فراهم-نماید

شماری از زنان در واکنش به خذف از ادارات دولتی با به نمایش گذاشتن اسناد تحصیلی شان، از جامعه جهانی خواستار زمینه کار برای زنان افغانستان شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ آنان زیر نام «جنبش اصلی زنان مقتدر افغانستان» امروز (دوشنبه، 9 عقرب) در پارک شهرنو کابل گردهم آمده و گفتند که در بیش‌تر از یک سال گذشته، به زنان اجازه‌ کار و فعالیت داده نشده است.‌

مرغلی فقیرزی، یکی از معترضان می‌گوید که در حکومت پیشین، به عنوان کارشناس جندر در یکی از وزراتخانه‌های کشور دست‌‌آوردهای زیادی در بخش زنان داشته است اما؛ با روی‌کارآمدن امارت اسلامی از وظیفه‌ برکنار شده است.

فقیرزی افزود که با پنج ‌کودک‌اش در خانه‌ کرایی زندگی می‌کند و به دلیل بی‌کاری در تأمین هزینه‌های زندگی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

ذکیه سعادت، یکی دیگر از معترضان نیز می‌گوید که با روی‌کارآمدن امارت اسلامی خانه‌نشین شده و با مشکلات زیادی اقتصادی مواجه است.

سعادت افزود که در یک سال گذشته زمینه‌ کار برای زنان فراهم نشده و «زنان از اجتماع حذف» شده اند.

او گفت: «این جا جمع شدیم که ظرفیت زنان را به نمایش بگذاریم و جهان ببیند که زنان افغانستان فراموش شده اند. ما از جامعه‌ی جهانی، می‌خواهیم که زمینه‌ی کار را برای زنان در افغانستان فراهم کند».

الهه طارق، یکی دیگر از معترضان می‌گوید که با روی کار آمدن امارت اسلامی او و همسرش بی‌کار اند و به دلیل فقر با سختی‌های زیادی مواجه هستند.

او اضافه کرد: «خودم و همسرم در خانه بی‌کاریم. من ماستری دارم اما؛ به دلیل بی‌کاری، از فقر و ناداری رنج می‌برم».

خانم طارق از جامعه جهانی خواستار فراهم نمودن کار برای زنان تحصیل کرده افغانستان شد. 

با این همه، با روی کار آمدن امارت اسلامی شماری زیادی زنان از ادارات دولتی برکنار شده اند.

جامعه جهانی برای زنان در افغانستان کار فراهم نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد