جامعه-جهانی-گزینه-فوری-برای-آموزش-دختران-افغان-را-روی-دست-گیرد

مسوول زنان دیدبان حقوق‌ بشر می‌گوید که جامعه جهانی باید از انتظار کشیدن برای باز شدن دروازه مکتب‌های دخترانه در افغانستان دست بردارد و به این واقعیت پاسخ‌ دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ هیدربار، مسوول زنان دید‌بان حقوق‌ بشر امروز( پنج‌شنبه، ۲۷ اسد) در توییتی گفته است که به این‌ زودی‌ها دروازه مکاتب دخترانه به روی دانش‌آموزان بالاتر از صنف ششم باز نخواهد شد.

مسوول زنان در دید‌بان حقوق‌ بشر گفته که جامعه جهانی باید گزینه‌های فوری آموزش جاگزین را برای دختران افغان روی دست گیرد.

او از جامعه جهانی خواسته تا ممنوعیت سفر و دیگر تحریم‌های لازم را بر رهبران امارت اسلامی وضع کند.

هیدربار این مطلب را در واکنش به گفته‌های ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی که گفته است بر سر باز شدن دروازه مکاتب دخترانه در میان عالمان دین اختلاف وجود دارد، بیان کرده است.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که برای باز شدن مکتب‌های دخترانه به اجماع کلی نرسیده‌اند و اگر در این خصوص پافشاری کنند، در میان علما تفرقه به‌وجود خواهد آمد.

مسوولان وزارت معارف نیز در برنامه حساب دولت به ملت گفته است که هنوز طرح بازگشایی مکاتب دخترانه نهایی نشده و کار آن جریان دارد.

تاکنون از سوی مقام‌های امارت اسلامی در مورد بازگشایی مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم دیدگاه‌های متفاوت بیان شده و آنان نظر واحد در این مورد ندارند.

جامعه جهانی گزینه فوری برای آموزش دختران افغان را روی دست گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد