جاپان-برای-۲-۷۷-میلیون-نفر-در-افغانستان-کمک-کردیم

برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) می‌گوید که طی سه سال گذشته دست‌کم ۲.۷۷ میلیون شهروند افغانستان از کمک‌های مالی جاپان به‌گونه‌ی مستقیم و غیرمستقیم مستفید شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این سازمان روز جمعه، (۲۷ میزان) با نشر اعلامیه‌ای نگاشته که ۱.۴۲ میلیون مستفیدشده‌گان این کمک‌ها زن بودند.

بر بنیاد اعلامیه این سازمان، این کمک‌ها در بخش تهیه تجهیزات و لوازم ضروری برای مکاتب و مراکز صحی، ایجاد فرصت‌های شغلی به بیش ۸۵۰ هزار تن، از جمله ۲۲۰ هزار زن و تطبیق پروژه‌های حیاتی در زمینه تهیه برق و آب صورت گرفته است.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفته طی این مدت برنامه توسعه سازمان ملل همچنان با کمک مالی جاپان از ۱۲ هزار و ۹۰۷ متشبث کوچک شامل هشت هزار و ۲۶۴ تجارت تحت رهبری زنان افغان حمایت کرده است.

در اعلامیه افزوده شده‌است که در جریان سه سال گذشته این نهاد در همکاری با جاپان از ۳۳۱ سازمان جامعه مدنی که در راستای ترویج صلح کار می‌کرد، نیز پیشتیبانی کرده است.

در همین حال، کورومیا تاکایوشی، سفیر جاپان برای افغانستان که با استفان رودریکس، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در افغانستان، به بلخ سفر کرده، گفته است که این پروژه‌ها تأثیر مثبتی بر زنده‌گی بسیاری از مردم می‌گذارد.

جاپان چند روز پیش هم از کمک ۱.۱۶۶ میلیارد ین معادل (۷.۳۷ میلیون دالر امریکایی) برای رسیده‌گی به وضعیت جمعیت شهری افغانستان خبر داده بود.

 

جاپان: برای ۲.۷۷ میلیون نفر در افغانستان کمک کردیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد