جشن-دانش‌آموختگی-دانشجوی-انستیتوت-تکنالوژی-افغان

تعداد ۳۰۹ دانشجوی انستیتوت تکنالوژی افغان با حضور مسوولان این انستیتوت محفل دانش‌آموختگی‌ برگزار کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ غلام حیدر شهامت، رییس عمومی تخنیکی مسلکی در محفل دانش‌آموختگی این دانشجویان گفت که امارت اسلامی در تلاش است تا تعدادی از جوانان تحصیل کرده را به کشورهای همسایه برای فرا گرفتن کارهای عملی روان کند.

آقای شهامت در این مراسم از هیج کشوری نام نگرفت اما؛ می‌گوید که توافق‌های ابتدایی همراه کشورهای همسایه صورت گرفته تا دانشجویان را برای کارهای عملی بپذیرند.

رییس عمومی انستیتوت تکنالوژی افغان افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا زمینه کار را به تمام دانشجویان تازه فارغ فراهم نماید اما؛ او تاکید کرد که اداره‌های ملکی و دولتی سالانه بیش از ده هزار تن را جذب کار کرده نمی‌تواند.

به گفته او، نهادهای ملکی و دولتی هیچ کشوری ظرفیت جذب همه دانشجویان تحصیل کرده را ندارند.

وحیدالله وحیدی یکی از دانش‌آموختگان این انستیتوت گفت که نسبت به بدست آوردن شغل مناسب بی‌باور است.

وحیدی افزود که نهادهای تحصیلی باید توجه ویژه به جوانان نماید و نهادهای حکومتی زمینه اشتغال زایی را برای جوانان فراهم سازد.

رشاد رشیدی، یکی دیگر از دانش‌آموختگان گفت که اگر جایی برای کار می‌رویم می‌گویند که تجربه کاری ندارید و نمی‌توانید وظیفه اجرا کنید. او تاکید کرد که اگر برای جوانان فرصت داده نشود پس این تجربه از کجا خواهد شد.

پس از تلسط امارت اسلامی بر افغانستان تعداد کثیری از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های مختلف به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند.

تعدادی دیگر از آنان که در افغانستان مانده اند، امید چندانی به آینده شغلی و تحصیلی ندارند.

جشن دانش‌آموختگی 309 دانشجوی انستیتوت تکنالوژی افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد