جلوی-هجوم-مهاجران-افغان-به-اروپا-باید-گرفته-شود

صدر اعظم اتریش خواستار پیشگیری از وقوع یک بحران مهاجرتی جدید در اروپا پس از تحولات نظامی اخیر در افغانستان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ برخی دولت‌مردان اروپایی به‌ویژه طیف نزدیک به راست و راست افراطی پس از به تسلط طالبان بر افغانستان، نسبت به یک بحران تازه مهاجرتی هشدار داده‌اند.

زباستین کورتس، صدر اعظم اتریش از این دست سیاستمداران است که معتقد است هرگونه موج مهاجرت از افغانستان به سوی اروپا باید در کشورهای همسایه کنترل شود.

وی که در جریان سفر به بلگراد، پایتخت صربستان سخن می‌گفت تاکید کرد که نباید اجازه داد تا در پی تحولات تازه خاورمیانه یک موج بالقوه مهاجرت دیگر به سوی اروپا شکل بگیرد.

صدراعظم اتریش خواستار آن شد که پناهجویان افغان پس از خروج از کشورشان در کشورهای همسایه اسکان داده شوند و جلوی هجوم آنها به اروپا گرفته شود.

آقای کورتس در پایان ملاقات و گفتگو با الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان در بلگراد خاطرنشان کرد: «به همین دلیل است که ما تماس و رایزنی با مقامات کشورهای منطقه را از هم اکنون آغاز کرده‌ایم.»

این درحالی است که پس از ورود طالبان به کابل و سقوط نظام جمهوریت به رهبری اشرف غنی، مردم افغانستان راه مهاجرت به کشورهای اروپایی و امریکایی را به پیش گرفتند. ده‌ها تن در پی حضور شان در میدان هوایی کابل، در اثر ازدحام جمعیت و شلیگ گلوله، جان باختند.

جلوی هجوم مهاجران افغان به اروپا باید گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد