جنگ-تحمیلی-افغانستان-ازخبرنگاران-قربانی-میگیرد

محمد رضا معینی مسئول خبرنگاران بدون مرز میگوید جنگ در افغانستان تحمیلی است و ناامنی ها باعث میشود که خبرنگاران بیشتری قربانی شود.

به گزارش افغان خبر: این مسئول خبرنگاران بدون سرحد در افغانستان؛ جنگ، فساد و معضلات اجتماعی را سدی بر روند کاری خبرنگاران در افغانستان میداند.

به گفته معینی؛ حکومت وحدت ملی باید در تلاش امنیت بیشتر خبرنگاران باشد تا صدای ازادی و صدای گویایی مردم بتواند درست نظارت بر فسادها نمایند.

وی از حکومت خواست تا وعده های که این حکومت به خبرنگاران داده است را عملی نماید، اقای محمد رضا معینی خواهان عملی شدن هرچه زود تر کمیته مشترک شد.

مسئول خبرنگاران بدون مرز از خبرنگاران خواست که گزارشهای درست و صادقانه به خورد مردم بدهد و از جهت گیری خود داری نمایند.

از سوی هم در پیام سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امده بود که حکومت بخاطر همکاری های بیشتر با خبرنگاران کمیته های مشترک در هر ولایت کشور فعال نماید.

اقای دانش نوشته است که خبرنگاران کشور با مشکلات گوناگون روبرو است اما حکومت در تلاش رفع این مشکلات است.

اقای دانش گفته است که نمیداند چرا بالای پرونده که عامیلین خشونت علیه خبرنگاران پرداخته نمیشود اما به گفته اقای دانش حکومت سعی میکند تا این پرونده را باز نماید.

در همین حال شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهوری میگوید دفتر مطبوعاتی حکومت و تمام وزارت خانه ها و دیگر ارگان های حکومتی مکلف شده اند که بانگ اطلاعاتی درست نمایند و هر وقت که خبرنگاران خواهان اطلاعات باشد برای وی اطلاعات بدهند.

در همین حال فریده نیکزاد یکی از حامیان خبرنگاران زن میگوید که در مکان های که هر روز صدای ازادی و برابری بلند میشود متاسفانه هنوز مرد سالاری حاکم است.

وی میگوید 90 درصد از مدیران رسانه مردان است و به خبرنگار زن جز استفاده بازار یابی اجازه مدیریت داده نمیشود.

خانم نیکزاد از حکومت خواست تا امنیت و زمینه فضای سالم و کار را برای بانوان را محیا سازد.

این در حالیست که سال روان خشونت بار ترین سال برای خبرنگاران بوده است، در مدت این تنها در شش ماه سال روان 12 خبرنگاران کشته شده است.

 

جنگ تحمیلی افغانستان ازخبرنگاران قربانی میگیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد