جوانان-را-از-قوانین-نافذه-کشور-آگاه-میسازیم

داکتر کمال سادات معین امور جوانان بیان داشت که قوانین کشور در سراسر افغانستان به اجرا گذاشته شده است اما در روند عملی شدن آن کم و کاستی های وجود دارد.

به گزارش افغان خبر: آقای سادات این گفته ها را امروز (24 میزان) در سیمینار آگاهی دهی جوانان از قوانین نافذه کشور بیان داشت، معین امور جوانان عملی نشدن بعضی از موارد قانون را نا آگاهی مردم از قوانین میداند.

به گفته کمال سادات پروگرام آگاهی دهی برای جوانان در سراسر کشور صورت میگرد، وی می افزاید که این برنامه برای عامه مردم به اجرا گذاشته میشود.

آقای سادات از جوانان کشور خواست تا در امر رساندن این برنامه برای مردم آنها را کمک نمایند.

در این سیمینار جوانان از دولت خواست که برای آنان اگاهی لازم صورت بگیرد تا آنها در قبال عمل شان مسئول باشند، گرچه در قانون اساسی کشور آمده است " بی خبری از قانون عذر پنداشته نمیشود" اما این جوانان ادعا می کنند که تا هنوز، آنها در مکتب و مدارس شان راجع به قوانین کشور کتاب و یا جزوه‌ی را در دست ندارند.

آنها از روند برنامه آگاهی دهی برای جوانان اسقبال کرده میگویند با این برنامه جوانان کشور مسئله های قانونی را بیشتر رعایت خواهند کرد.

در همین حال ایوب شهریار فعال مدنی میگوید که دولت در زمینه قوانین برای شاگردان معارف کم توجهی کرده است، به گفته او دانش آموزان مکاتب از قوانین کشور بی خبر اند.

شهریار میگوید که متاسفانه هنوز در افغانستان آمار گیری درستی صورت نگرفته است، با آن‌هم 60 درصد نفوس کشور را جوانان تشکیل میدهد.

این فعال مدنی بی خبر بودن جوانان را از قوانین نافذه کشور یک آسیب جدی برای دولت و حکومت میداند.

این در حال است که حکومت وحدت ملی بر بنیاد یک تفاهم بین عبدالله و محمد اشرف غنی بوجود آمده است، نه بر اساس قانون اساسی کشور.

در همین حال بر اساس قانون اساسی کشور مدت پنج ساله مجلس نمایندگان، در 24 میزان سال 1394 ختم گریده است اما این نماینده‌گان غیر قانونی تا هنوز بر کرسی نماینده‌گی تکیه کرده اند.

علاوه بر آن بر اساس یک سروی انجام شده، 161 ماده‌ی قانون اساسی کشور نقض شده است، تنها ماده‌ی که تاکنون ثابت باقی مانده، "پایتخت افغانستان کابل است" که هنوز نقض نشده است.

جوانان را از قوانین نافذه کشور آگاه میسازیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد