جوانان-غزنی-در-کابل-دست-به-مظاهره-زدند

شماری از جوانان ولایت غزنی در کابل در پیوند به اوضاع جاری این ولایت، دست به مظاهره و راهپیمایی زدند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از جوانان غزنی در مقابل مسجد عیدگاه ولایت کابل، نسبت به بی‌توجهی حکومت در قبال این ولایت دست به راهپیمایی و مظاهره زدند.

آنان می گویند که از چند روز به این سو با وجود که ولایت غزنی در آتش جنگ و حملات تهاجمی طالبان می سوزد، اما هیچگونه کمک های لازم که بتواند، این شهر را از نابودی نجات بدهد، دریافت نشده است. این مظاهره کنندگان از حکومت می خواهند که هرچه زود تر امنیت و آرامش را در این ولایت برگرداند و جان و مال مردم را از میان دود و آتش نجات دهد.

سلمانعلی صادقی یکی از معترضان می گوید؛ شفاخانه ها دوا ندارند و تمام کوچه های غزنی از جنازه ها پر شده است، اما حکومت مرکزی دستور حمله بر هراس افگنان را نمی دهد.

وی می افزاید؛ اگر دولت به این جنگ نقطه پایان ندهد، خیمه های تحصن ما جاده ها را بند خواهند انداخت و به اعترآضات گسترده خود ادامه میدهیم. زیرا حکومت برای مردم وعده های دروغین داده و معامله سیاسی را راه انداخته است.

سید محمد عابد یکی از باشندگان غزنی می گوید: تمام ولسوالی های ولایت غزنی تسلیم شده اند؛ اما دولت و ارگان های امنیتی به مردم دروغ می گویند و یک نوع تجارت  را بالای خون و جان مردم به راه انداخته اند.

رحمت الله اندر یکی دیگر از معترضان گفت: هیچگونه نیروهای کمکی از سوی حکومت مرکزی وجود ندارد و تنها نیروهای امنیتی ولایت با طالبان جنگ دارند. عامل اصلی این جنگ، موقعیت استراتژیک این ولایت می باشد و دولت هیچگونه توجه جدی به آن ندارد.

این درحالی است که طالبان مسلح ناوقت روز جمعه حملات وسیع را بر ولایت غزنی آغاز کردند که تا ناوقت دیروز با شدت ادامه داشت.

جوانان غزنی در کابل دست به مظاهره زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد