جوزفین-پاول-چهره-۶۶-سال-قبل-افغانستان-را-به-تصویر-کشیده-است

یکی از مسئولان نمایشگاه عکس در باغ بابر کابل می گوید: آثار باستانی از تمامی ولایات کشور که در قصر ملکه باغ بابر به نمایش گذاشته شده است یادگاری از هنرنمایی عکاس آمریکایی به نام جوزفین پاول می باشد.

به گزارش آژانس افغان خبر: مصور، یکی از مسٔولان نمایشگاه عکس در قصر ملکه باغ بابر به آژانس افغان خبر می گوید: جوزفین پاول یکی از عکاسان و گردشگران زبردست آمریکایی ۶۶ سال قبل این عکس ها را گرفته است.

آقای مصور با بیان اینکه ما در همه زمینه ها حتی معرفی آثار باستانی کشور از خارجی ها کمک میگیریم افزاید؛ این عکس ها اگر توسط جوزفین پاول در قالب تصویر در نمی آمد، امروز نمی دانستیم که افغانستان چنین قدامت تاریخی دارد.

این برگزار کننده نمایشگاه عکس تاکید می کند که هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی و معرفی رسم و عنعنات، آثار تاریخی ولایات کشور می باشد.

این در حالی است که بیش از ۱۰۰ تصویراز آثار باستانی و آداب و رسوم مردم افغانستان در این نمایشگاه برای بازدید کننده گان به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنان تصریح می نماید؛ قرار است این تصاویر گردآوری شده در قالب کتاب که در آن توضیحات مختصر به زبان ها دری، پشتو و انگلیسی می باشد چاپ شود.

مصور از بازسازی و تعمیر این آثارهای باستانی آماری ارایه  نکرد؛ اما باغ بابر را مثال زنده ای از این قبیل آثار باستانی بیان کرد که بعد از بازسازی مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

او خاطر نشان ساخت این عکس ها که مربوط به سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ میلادی می شود توسط جوزفین پاول گرفته شده است.

این مسٔول نمایشگاه ادامه می دهد که این نمایشگاه برای مدت دو ماه در قصر ملکه باغ بابر به روی شهروندان باز است و بعد از آن  در جاهای دیگر این عکس ها به نمایش گذاشته  می شوند.

گفتنی است که این نمایشگاه از طرف ACCT ( بنیاد آغا خان ) برگزار شده است که به صورت دوره ای در سراسر شهر نمایش داده می شود.

حبیبه حبیبی

جوزفین پاول چهره ۶۶ سال قبل افغانستان را به تصویر کشیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد