حجاب-ممانعت-نیست-بلکه-مصونیت-است

مسوولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند که حجاب وجیبه دینی همه زنان مسلمان‌ بوده و بزرگان خانواده‌ها باید بر رعایت حجاب زنان تلاش نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ این اداره نشستی را تحت عنوان« نشست ادبی و فرهنگی اصلاح فرهنگی اذهان عامه» راه اندازی کرده و می‌گویند که محتسبین این اداره به صورت مسلکی برای اصلاح جامعه تلاش می‌کند.

فقیر محمدی، معین مسلکی وزارت امر به معروف در این نشست ادبی و فرهنگی گفت که رعایت حجاب باعث عفت زنان شده و آنان را از دید‌ه‌های هرز مصون می‌نماید.

به گفته او، زنان باید حجاب را مراعات نمایند و برای آنان حجاب به عنوان یک امر دینی، فرض شرعی می‌باشد.

سعید احمد شهید خیل، معین نظامی وزارت امر به معروف گفت که خداوند در قرآن کریم دستور پوشیدن لباس را برای همه بشر داده است و مسلمانان تلاش می‌کنند که لباس تقوا را بپوشند.

به گفته شهید خیل، برای اصلاح جامعه و حفظ امنیت روان مردم، حجاب یک امر ضروری است که شریعت بر آن تاکید کرده است.

عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات می گوید که حجاب برای زنان پاداش سه درجه دارد و باید آنان این فرضی الهی را مراعات نمایند.

شیخ عبدالرحمان، عالم دین نیز بر رعایت حجاب تاکید کرده و گفت که ترویج حجاب امر ضروری برای مسلمانان و جامعه اسلامی است.

مسوولان اصناف‌ مختلف نیز از ترویج حجاب استقبال کرده و گفتند که آنان در نشست و برخواست روزمره شان تلاش می‌کنند رعایت حجاب را گسترش دهند.

این در حالی است که با روی کار آمدن ا.ا وزارت امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شد و این وزارت محتسبانی را جهت بررسی رعایت حجاب گماشته است.

 

رحمت الله کریمی

حجاب ممانعت نیست بلکه مصونیت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد