حقوق-شش‌ماهه-خانواده‌های-شهدا-و-معلولین-پرداخت-شده‌است

مسوولان وزارت شهدا و معلولین می‌گویند که حقوق شش‌ماهه خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت به همکاری بانک‌های خصوصی پرداخت شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ شیخ عبدالحکيم حقانى، معين وزارت شهدا و معلولین امروز ( یک‌شنبه، ۳۰ اسد ) در گزارش‌دهی دولت به ملت گفت که روند تثبیت شهدا و معلولین در سراسر کشور مجددا آغاز گردیده و نزدیک به ‌صد هزار اشخاص خیالی و غیر مستحق از سیستم این وزارت حذف شده است.

حقانی افزود که پروسه ثبت افراد دارای معلولیت در مرکز و ولایات به اتمام رسیده که در این روند ۱۱۷هزار و ۴۵۹ نفر از افراد دارای معلولیت ثبت سیستم شده و روند تثبیت خانواده‌های شهدا جریان دارد.

به گفته او تاکنون به تعداد ۱۲۷هزارو۵۰۰ یتیم و بیوه زن ثبت سیستم این وزارت شده و طبق تفاهم‌نامه‌ با بانک‌های خصوصی، حقوق شش ماهه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا پرداخت شده است.

او افزود که حکومت سرپرست طی سال جاری مبلغ ۱۳.۵ میلیارد افغانی در این وزارت اختصاص داده است.

به گفته حقانی در یک سال اخیر کشورهای ترکیه، پاکستان، ایران و سازمان‌های بین‌المللی به ۳۰ هزار یتیم، خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت کمک‌های نقدی و مواد غذایی توزیع نموده است.

حقانی گفت که ۲۵۷ تن از خانوداه‌های شهدا و افراد دارای معلولیت برای ادای فریضه حج به عربستان فرستاده شده اند، برای ۶۵ نفر از آنان زمینه کار در ادارات دولتی فراهم شده و ۱۰۰ دیگر شان را برای تداوی به خارج از کشور انتقال داده‌اند.

مسوولان وزارت شهدا و معلولین می‌گویند که در سطح تمام ولایت‌های کشور مراکز معالجه افراد دارای معلولیت را ایجاد می‌کنند.

به گفته آنان روند تثبیت خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت در کشور پاکستان نیز آغاز شده و با ترتیب طرزالعمل این وزارت، تلاش‌های جدی برای پرداخت حقوق‌شان جریان دارد.

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

حقوق شش‌ماهه خانواده‌های شهدا و معلولین پرداخت شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد