حمایت-اقشار-مختلف-جامعه-مدنی-از-پروسه-صلح

انجمن جامعه مدنی جوانان افغانستان اعلام کرده که فتوای علما دینی در نشست عربستان یک اقدام بی سابقه بود و جمعی ما جوانان از پروسه صلح حمایت می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: فردین فدایی، رییس انجمن جامعه مدنی جوانان افغانستان، روز سه شنبه(2، اسد) اظهار داشت که فتوای علما در نشست عربستان در رابطه به صلح یک اقدام بی سابقه بود که جنگ افغانستان را نامشروع اعلام نمودند.

وی افزود؛ جوانان باید تلاش کنند و نقش برجستۀ شان را در آوردن صلح بازی کنند، زیرا صلح بدون حضور همه اقشار جامعه غیر ممکن خواهد بود. هرچند امیدواری برای تحقق صلح دائمی پیدا شده است اما کشورهای همسایه در پی تخریب آن می باشند.

لیلا جعفری یکی از فعالان مدنی می گوید: طالبان باید به پروسه صلح حاضر شوند و به خواست اخیر علما جواب مثبت دهند و دیگر نه خود و نه دیگران را قربانی کنند.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت که جامعه مدنی نقش برجسته در آوردن صلح دارد و امید است صلح به رهبری خود افغان ها تحقق پیدا کنند؛ زیرا با حضور مردم افغانستان صلح زودتر تحقق پیدا می کند.

وی افزود؛ هیچ کشوری صلاحیت تصمیم گیری در رابطه به صلح افغانستان را ندارد، زیرا دخالت خارجی ها سبب تباهی افغانستان می گردد اما نقش کشورهای جهانی و اسلامی بعنوان ناظر میتواند در آوردن صلح برجسته باشد.

آقای طاهری تصریح کرد که شورای عالی صلح از حرکات مردمی برای آوردن صلح استقبال می کند، زیرا صلح با مخالفین افغان امکان پذیر است اما کسانی از کشور های خارجی آمده اند و در افغانستان جنگ می کند، صلح با آن ها صورت نمی گیرد.

حمایت اقشار مختلف جامعه مدنی از پروسه صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد