حملات-تروریستی-در-هیچ-دین-و-آئینی-توجیه-پذیر-نیست

شورای سرتاسری علمای افغانستان با انتشار اعلامیه ای ، حملات تروریستی در کشور را خلاف موازین اسلامی و انسانی دانسته، و آن را محکوم کرد

در این دیدار که عصر  روز گذشته در ارگ انجام شد، در حالیکه مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان نیز حضور داشت، اعلامیه آن شورا توسط شیخ عبدالحسین حیدری، قرائت گردید.

همچنان  شورای علما در این اعلامیه، عملکرد حکومت پاکستان در قسمت مسدود نمودن راه های رفت و برگشت بر روی افغان ها، آزار و اذیت مهاجرین افغان در مناطق مختلف پاکستان و پرتاب هزاران راکت از آن سوی خط دیورند به افغانستان را شدیداً تقبیح کرد و آنرا خلاف حقوق اسلامی، انسانی، همسایه گی و قوانین بین المللی دانسته، تقاضا نمود تا هر چه زودتر به این اعمال ظالمانه خویش پایان دهند.

شورای سرتاسری علمای افغانستان در رابطه به اعزام جوانان افغان به جنگ سوریه ابراز نگرانی کرد و از مقامات ایرانی تقاضا نمود تا به این پروسه خاتمه داده و در عوض آن به اساس همدردی و اخوت اسلامی در حل مشکلات برادران مهاجر افغان شان، همکاری و مساعدت نمایند.

شورا همچنان تولید، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر و سایر مسکرات را حرام دانست و از ارگان های ذیربط تقاضا کرد تا در جلوگیری آن بیشتر از گذشته تلاش نمایند.

به همین ترتیب شورای سرتاسری علمای در این اعلامیه از دولت تقاضا کرد که برای جلب و جذب اطفال و جوانان کشور به موسسات تعلیمی و تحصیلی خصوصاً در بخش علوم دینی، توجه خاص مبذول دارد تا از رفتن آنان جهت آموختن علوم دینی به کشورهای خارجی که باعث تربیه و استخدام شان بر ضد کشور می گردد، جلوگیری بعمل آید.

رئیس جمهور غنی پس از استماع اعلامیه شورای سرتاسری علمای افغانستان، ضمن اینکه از نشست با علما ابراز خرسندی کرده، گفت: دشمنان مردم افغانستان فرصت های تعلیم زندگی را از کودکان و هموطنان ما می گیرند. آنان نه تنها دشمن این نسل بلکه دشمنان نسل های آینده اند که می خواهند زندگی در حقارت داشته باشیم.

رئیس جمهور از علمای کرام خواست تا از طریق منابر مساجد و تکایا، عوامل، تاثیرات و عاملین جنگ تحمیلی را به مردم معرفی نمایند و در این عرصه آگاهی عامه را فراهم کنند.

محمد اشرف غنی افزود: آنانیکه ارزش های انسانی را پایمال می کنند و برضد مردم ما به جنایت دست می زنند، در هر مقام و منصب که باشند، باید رسوا و برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

رئیس جمهور از علمای کرام برای تشویق و ترغیب جوانان بخاطر پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکری کرده گفت: طالبان و سایر گروه های تروریستی با راه اندازی انتحار و انفجار به جنایات ضد بشری مبادرت می ورزند.

وی بااشاره به یافتن راه های بدیل بخاطر ترانزیت اموال تجارتی، گفت: مذاکرات ما با حکومت جدید ازبکستان مفید بوده است و برعلاوۀ بنادر آقینه و چابهار در تلاش پیدا کردن راه های بدیل دیگر نیز هستیم.

محمد اشرف غنی گفت که موضوع استفاده از مجبوریت مهاجرین افغان، با جانب کشور ایران مطرح شده است. وی در رابطه به جلوگیری از قاچاق مواد مخدر گفت که جلوگیری از قاچاق تنها مسئولیت افغانستان نیست، بلکه آن عده کشورهای که در انتقال، مصرف، تولید مواد کیمیاوی آن نقش دارند، باید در زمینه اقدام نمایند.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که دین مبین اسلام عظمت خاص دارد و برای هیچ گروه تروریستی نباید اجازه داده شود که اعمال و جنایات شانرا با تعبیر نادرست از دستورات دین مبین اسلام توجیه کنند.

حملات تروریستی در هیچ دین و آئینی توجیه پذیر نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد