حکومت-از-سوء-استفاده-نهاد-های-مدنی-جلوگیری-نماید

برخی از نهادهای مدنی با سوء استفاده ازجواز فعالیت های دادخواهی و حمایت برای مردم جهت منافع شخصی شان کار می کنند که حکومت باید ازآنان حساب گیری نماید.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالبصیر دادخواه، معاون یکی از نهاد های مدنی زیرنام شبکه حمایت امروز پنج شنبه (21 دلو) درنخستین سالروز تاسیس این شبکه در کابل گفت: دولت در برابر جواز فعالیتی که به نهادهای مدنی می دهند مسولیت دارند تا از فعالیت ها و حمایت های شان که برای مردم انجام می دهند پاسخ قانع کننده ای بخواهند تا از کار این نهادها آگاهی لازم را داشته باشند.

دادخواه تصریح نمود شماری از نهادهای مدنی با گرفتن جواز فعالیت از سوی دولت برای منافع خودشان کار می کنند و دولت از کارکرد آنها بی خبر است.

معاون شبکه حمایت می افزاید که نهادهای مدنی در برابر جواز فعالیت شان مسئول اند تا برای حمایت و دادخواهی از مردم در مقابل کم کاری ها و بی توجهی های مسوولان صدای مردم شوند و برای گرفتن حق آنها تلاش نمایند.

عبدالبصیراظهار داشت با اینکه از ایجاد این شبکه مدت دو سال می گذرد اما تلاش شده است تا در راستای آگاهی دهی، حمایت و دادخواهی برای مردم کار صورت گیرد.

وی با ابراز کارکردهای یک ساله این شبکه علاوه می کند که بیش از 20 جشنواره در حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران که ( با پیام برابر و برادر بودن تمامی اقوام افغانستان واحد همرا بود) تجلیل شده است.

آقای دادخواه ادامه داد که برای اولین بار از جوانان برتر گرامی داشت به عمل آمد که بیش از 3 هزار جوان از داخل و خارج حضور یافته بودند قدردانی شد.

وی اضافه می کند که جشن روز زمین نیز به منظور آگاهی دهی از وجود معادن و آب های کشور برای مردم برگزار شده است تا آنها بدانند که کشور از چه منابع و معادن برخورداراست.

 

 

 

حکومت از سوء استفاده نهاد های مدنی جلوگیری نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد