حکومت-برای-رشد-صنعت-با-تاجران-همکاری-نمی‌کند

داکتر احمد شفیق یک تن از تاجران صنعت پلاستیک می‌گوید؛ افغانستان سالانه میلیون‌ها دالر مواد اولیه پلاستیک از کشورهای خارجی وارد می‌کند و این درحالیست که اگر سرمایه گذاری در این بخش در داخل کشور صورت گیرد میتوان پلاستیک مورد نیاز در داخل تولید شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، داکتر احمد شفیق یک تن از تاجران صنعت پلاستیک می‌گوید؛ اگر دولت با تاجران صنعت پلاستیک همکاری کند، انان آماده اند که در تولید صنعت پلاستیک سرمایه گذاری کنند و پلاستیک مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنند.

داکتر شفیق گفت؛ در گوشه و کنار سرک‌ها و کوچه‌ها شهرها مواد پلاستیک بیکاره انبار است و هیچ مرجعی نیست که از این مواد به درستی استفاده کند و این مواد به خارج کشور صادر میشود.

آقای شفیق بیان داشت؛ تاجران سالانه صدها میلیون دالر پلاستیک از خارج کشور وارد می‌سازند که اگر در داخل کشور حکومت با تاجران همکاری کند، تاجران و صنعت کاران پلاستیک می‌توانند تمام پلاستیک مورد نیاز کشور را در داخل کشور تولید و به اختیار مردم قرار دهند.

او افزود؛ زباله‌های شهر کابل باعث آلودگی هوا و به وجود آمدن صدها مریضی میشود که باید حکومت برای مهار این مشکل  برنامه‌های جدی روی دست گیرد. شفیق تاکید کرد؛ 30 درصد آلودگی هوا کابل از اثر پلاستیک‌های ریخته شده در کنار سرک‌ها است که اگر این پلاستیک‌ها جمع آوری شود آلودگی هوا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

نبود همکاری حکومت و فساد اداری سبب شده است که صنعت پلاستیک رشد نکند

داکتر احمد شفیق می‌گوید؛ تاجران همواره از حکومت خواسته اند که به آنان زمین و برق توزیع گردد اما حکومت بعد از لغو اداره آیسا زمین برای جای کار خانه به تاجران توزیع نکرده است.

تاجران از حکومت وحدت ملی میخواهند که به انان زمین برای سرمایه گذاری و برق توزیع گردد و از سوی دیگر زمینه تقلب محصولات را بگیرند.

به گفته داکتر شفیق "رایل پی وی سی پایپ" یک شرکت معتبر افغانی است که سال‌ها تلاش کرده است که محصولات خود را به مردم و مارکت افغانستان معرفی کند اما شرکت‌های دیگر ایجاد شده اند که تنها بای یک اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند محصولات این شرکت را تولید می‌کند با کیفیت پایین و به بازار عرضه می‌کنند و باید جلوی این کار گرفته شود.

این تاجر و صنعت کار پلاستیک بیان می‌کند اگر حکومت صنعتکاران پلاستیک را حمایت کند، انان در مدت کوتا محصولات تولید داخل را به خارج کشور نیز صادر می‌کنند.

نبود صنعت پلاستیک و بازار مصرفی افغانستان سبب میشود که ماهانه ده میلیون دالر محصولات تولید شده خارجی از کشورهای چین، ایران و پاکستان به داخل کشور وارد شوند.

به اساس امار وزارت تجارت و صنایع کشور افغانستان در سال گذشته حدود 43 میلیون مواد پلاستیکی از کشورهای ایران، پاکستان و چین وارد کشور ساخته است که اگر این صنعت در داخل کشور رشد داده شود میتواند سبب زمینه اشتغال برای هزارها جوان بیکار شود.

 

 

حکومت برای رشد صنعت با تاجران همکاری نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد