حکومت-معاش-هزار-کارمند-بازنشسته-را-نپرداخته-است

شماری از کارمندان بازنشسته دولتی میگویند حدود ۸ ماه است که ریاست خزانه تقاعد آنها را به این طرف و آن طرف سرگردان کرده است و از پرداخت معاش خودداری میکند.

به گزارش افغان خبر: شماری  از کامندان بازنشسته در منطقه سینماپامیر شهر کابل جمع شده اند تا علیه حکومت اعتراض نمایند، آنها میخواستند که به داخل ریاست متقاعدین اعتراضات شان را شروع کنند اما از طرف نیروهای امنیتی اجازه ورود به خبرنگاران داده نشد.

باز نشسته‌گان بیرون آمدند و به اعتراضات شان ادامه دادند، عبدالله یکی از افسران باز نشسته میگوید 8 ماه است که ریاست متقاعدین آنها را به وزارت عدلیه راجع میکند و وزارت عدلیه آنها را به وزارت کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین راجع می‌کند.

عبدالله میگوید خسته ام از بازی که حکومت با ما انجام میدهد وی گفت که پاداش خدمت زجر کشیدن است.

در همین زمینه اکرام الدین عبادی باز نشسته دیگری میگوید از 2 ماه به این سو کرایه خانه شان را نپرداخته است، وی میگوید از روزی که برگه باز نشسته‌گی اش را دریافته است روزانه کرایه کار میکند.

به باور اکرام الدین چوکی در حکومت یک امانت است که به وجه احسن استفاده شود، عدالت در نظر گرفته شود تا مردم مورد ازار و اذیت قرار نگیرند.

از سوی هم ادم خان بارکزی میگوید 20 هزار بازنشسته حق شان را می‌خواهند آنها کار کرده اند و مستحق پاداش اند نه مسحق مجازات.

آدم خان میگوید ادارات به آنها بی حرمتی کرده است وی میگوید بیشتر افراد از ولایت های دور دست و راه های پر خطر به کابل امده اند تا معاش‌های شان را بگیرند اما حکومت با وعده های دروغین آنها را سرگردان کرده است.

ادم خان گفت که حکومت به انها کارت داده است اما حساب کارتها خالی می باشد.

این کارمند باز نشسته به حکومت هشدار میدهد و میگوید که اگر به حرف انها توجه نشود، بار دیگر به حرکت های مدنی خود در مقابل ساختما مجلس نماینده‌گان و دروازه ریاست جمهوری ادامه خواهند داد.

قابل ذکر است که مشکل حکومت تنها در پرداخت معاش افراد بازنشسته نیست و بسیاری از بخش‌ها و ادارات دولتی از وجود فساد، ناامنی و قانون شکنی رنج میبرد.

 

حکومت معاش 20هزار کارمند بازنشسته را نپرداخته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد