حکومت-و-مردم-ازخدمات-وزارت-مخابرات-ناراضی-هستند

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در حالی دستاورد ها و فعالیت های این وزارت را ارایه می کند که حکومت و مردم از کیفیت خدمات اینترنتی به ویژه قیمت اینترنت افغان تلیکام نا راضی هستند.

به گزارش افغان نیوز: شهزاد گل آریوبی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که عواید به دست آمده از بخش مخابرات از سال 1393 تا آخر ماه سنبله سال روان در حدود 44 میلیارد افغانی می رسد.

وی افزود، مجموع عواید این وزارت از بخش مخابرات درسه سال اخیربه بشمول 9 ماه سال جاری با تفکیک سال نزدیک به 44 میلیارد افغانی، عواید پوستی در همین مدت نزدیک به 890 میلیون افغانی  و عواید افغان تیلی کام در سه سال گذشته در حدود 21 میلیارد افغانی می باشد .

به گفته وی 25 ولایت در حال حاضر از طریق شبکه فایبر نوری به شبکه اینترنت متصل است، که با آغاز بخش چهارم شبکه فایبر نوری که افغانستان را به چین وصل می کند 9 ولایت دیگر نیز از خدمات اینترنتی این شبکه بهرمند خواهند شد.

نجیب الله عزیزی رییس اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان گفت که این اداره در نظر دارد تا سال 2021 پنجاه فیصد نفوس کشور از خدمات انترنتی مستفیدنماید.

به گفته مسوولان، تا حال دو اعشاریه 8 میلیارد دالر از سوی شش شرکت مخابراتی در عرصه خدمات مخابراتی سرمایه گزاری شده است و تا حال 24 میلیون سیمکارت از سوی این شرکت ها به فروش رسیده است که از این میان 18 میلیون آن فعال می باشد.

این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان در دیدار با سرپرست مخابرات و مسئولین شرکت مخابراتی افغان تلیکام، از کیفیت پایین خدمات این شرکت انتقاد کرد و بر بهبود کیفیت و کاهش قیمت اینترنت تاکید نمود.

محمد اشرف غنی در دیدار با شهزاد آریوبی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی و مسئولین شرکت مخابراتی افغان تلیکام گفت که حکومت و مردم از کیفیت خدمات اینترنتی به ویژه قیمت اینترنت افغان تلیکام راضی نیستند.

وی با تاکید بر بهبود کیفیت، کاهش قیمت اینترنت و همچنان بلند بردن ظرفیت کاری این شرکت، هدایت داد تا طرح عملی در این رابطه ترتیب گردد و برای عملی شدن آن اقدامات جدی روی دست گرفته شود.

حکومت و مردم ازخدمات وزارت مخابرات ناراضی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد