خدمات-شهری-برای-تمام-نواحی-شهر-کابل-به-طور-یکسان-ارایه-شود

معاون دوم ریاست جمهوری به شهرداری کابل هدایت داد تا خدمات شهری را به صورت یکسان در تمامی نقاط شهر کابل تطبیق نماید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز پنج شنبه(25 جوزا) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: شهرداری کابل موظف است تا در بخش های بهسازی جاده ها، زیبایی و تنظیف شهری و افزایش فضای سبز شهری کارهای جدی را روی دست گیرد تا مردم شهر بتوانند به راحتی زندگی نمایند.

معاون دوم ریاست جمهوری تصریح می کند بعضی نقاط پایتخت هنوز هم در حالت بدتر از روستاها به سر می برد و از خدمات و امکانات ابتداییه چون برق، سیستم آبرسانی، مکتب، جاده های معیاری و آسفالت شده و شفاخانه ها محروم اند.

آقای دانش افزود:" شاید اکثرا به این عقیده باشند که عدم انکشاف شهری به دلیل نبود بودجه است اما با این که مشکل بودجه نیز وجود دارد در کنار آن افغانستان مانند سایر کشورهای پیشرفته بودجه شهری برای بهسازی خود را از خود باشندگان شهر تامین نمی کند درحالی که کشورهای دیگر مقدار اعظم بودجه انکشاف شهریشان را از  جیب مردمی جمع آوری می کنند که خدمات برایشان ارایه می  شود."

وی همچنان یادآور شد که همکاری مردم شهر و نیز آداب شهرنشینی در میان اکثر مردم بی معنا و یک کار تمسخرآمیز است که اگر این باور میان مردم از بین نرود شهر کابل هیچ گاه به یک شهر زیبا و تمیز مبدل نخواهد شد.

سرور دانش تاکید نمود بازنگری و استخدام افراد کارا و شایسته در شهرداری کابل، بازسازی، ساده سازی و استفاده از  حکومت داری الکترونیکی برای جمع آوری عواید شهرداری و سایر نکات لازم شهری ازمواردی اند که اداره شهرداری کابل به آن توجه لازم را داشته باشند.

او اضافه کرد مبارزه با فساد اداری در این اداره، جلوگیری از تداخل وظیفه ای و ایجاد هماهنگی میان کارمندان و تفکیک وظایف در شهرداری کابل نیز باید به صورت جدی عملی شود.

دانش تاکید نمود شهرداری کابل مکلف است تا علاوه بر اجرایی کردن قوانین شهرداری خدمات شهری را نیز طبق نیازمندیهای شهروندان ارایه نمایند.

معاون ریاست جمهوری همچنین با ابراز این که امیدوار است هر چه عاجل تر شهردار کابل از مقام سرپرستی به ریاست این اداره ارتقاع یابد و همچنان بهبود اوضاع انتخاباتی در افغانستان مردم هر ولایت بتوانند شهردار خود را از طریق آرای شان انتخاب نمایند.

سروردانش معاون ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت دسترسی تمام نواحی به جاده های آسفالت شده، اقدام جدی برای تنظیف و جمع آوری زباله های از سطح شهر،انتقال مدیریت ترافیک از وزارت داخله به شهرداری کابل، جلوگیری از ساخت و ساز بلندمنزل های خود سر و غیر معیاری، دسترسی به آب، برق، شفاخانه، مکتب و جاده، تعیین محل کار برای دستفروشان و جلب سکتورهای خصوصی برای همکاری با شهرداری کابل از نکاتی هستند که باید رسیدگی لازم به آن شود.

خدمات شهری برای تمام نواحی شهر کابل به طور یکسان ارایه شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد