خشونت-در-برابر-زنان؛-خانواده-را-نابود-میکند

رولاغنی بانوی اول کشور میگوید که خشونت در برابر زنان ناهماهنگی خانواده‌گی و اعتماد به نفس بانوان را از بین برده و شیرازه فامیل ها را سست میکند.

به گزارش افغان خبر: بانوی اول کشور امروز یک شنبه (14قوس) در نشست" رسیده‌گی به سکتور صحت خشونت مبتی برجندر" گفت خشونت علیه زنان ضربه جسمی و روحی را به دنبال دارد که این امر میتواند فاجعه‌ی را در جامعه به بار ‌آورد.

به گفته‌ی رولاغنی زنده‌گی در صلح و صمیمیت در خانواده باعث سلامتی جسمی و شادابی روحی را به همراه دارد.

خانم غنی گفت " زمانی میتوانیم به پیشرفت و ترقی برسیم که در خانواده با بانوان خانه به صلح زنده‌گی کنیم" به گفته بانوی اول  صلح پایدار در جامعه از صلح در خانواده شروع میشود.

در همین حال شاه گل رضایی نماینده مردم در مجلس نماینده‌گان میگوید که دولت افغانستان در حال نهادینه کردن حقوق زنان می‌باشد.

بانو رضایی میگوید که "حکومت افغانستان از زمان تصویب قانون اساسی کشور حقوق زنان را با مردان مساوی دانسته و گفته است که هر شهروند افغانستان در برابر قانون دارای حق و مسئولیت مساوی هستند".

نماینده مردم در مجلس نماینده‌گان گفت که" 28 درصد بانوان در مجلس نماینده‌گان، 4 بانو در وزارت خانه‌ها، 4 بانو در سفارت خانه‌ها و دیگر نهادهای اکادمیک نشان دهنده‌ی زنان در تصمیم گیریها میباشد."

از سوی دیگر قانون منع خشونت و قانون منع آزار و اذیت دست آوردی است که شاه گل رضایی از آن یاد آوری می‌کند.

اما بانو رضایی از کارکرد 15 سال حکومت قبلی نا رضایتی می‌کند و میگوید که حکومت قبلی برای ریشه یابی خشونت‌های خانواده‌گی کار نکرده است.

به گفته شاه گل رضایی تفاوت بانوان شهری با بانوان ده نشین بسیار زیاد است و بانوان دهات نمی‌توانند به خاطر رفع مشکلات شان و به خاطر داد خواهی که خشونت علیه شان صورت گرفته است داد خواهی کند و مشکلات شان را برای نهادی بازگو کنند.

به گفته بانو رضایی هنوز در کشور، بانوان و مردان به محاکمه صحرایی دچار است و بدون در نظر داشت حقوق انسانی و کرامتپ شخصیتی اش به بالای دارها و یا زیر آوار سنگ‌ها میشوند.

بانو رضایی میگوید که در پلان طولانی مدت باید خشونت‌ها ریشه یابی شود و  به صورت جزئیات مورد بررسی قرار گیرد ، به گفته این بانو تمام ادارات و تمامی وزارت خانه‌ها با بانوان کشور همکار باشد.

شاه گل رضایی وکیل مردم در مجلس نماینده‌گان میگوید که تنها وزارت امور زنان نمیتواند برای ریشه یابی خشونت ها کار کند بلکه تمام ادارات این مرکز را حمایت کند.

این در حالیست که اهداف توسعه پایدار از سال جاری شروع شده که بانوان و رفع خشونت علیه بانوان از ماده اساسی این اهداف توسعه می‌باشد.

خشونت در برابر زنان؛ خانواده را نابود میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد