خشکسالی-درصد-زراعت-و-مالداری-ولایت-نیمروز-را-مختل-کرده-است

مقامات ولایت نیمروز می گویند؛ خشکسالی و عدم بارش باران؛ ۹۵ درصد تلفات مالداری و زراعتی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: صدیق چخانسوری٬ عضوی شورای ولایتی نیمروز امروز شنبه (۱۲ جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت: در ولسوالی های چخانسور، چهاربرجگ، خاشرود، دلارام  و شهر زرنج بیشترین خسارات بر مزارع و مواشی مردم وارد آمده است.

آقای چخانسوری تصریح می کند؛ در ولسوالی چخانسور مردم از شدت خشکسالی نتوانستند زراعت نمایند و در ولسوالی های  دلارام٬ کنگ و خاشرود  تمام محصولات زراعتی و مواشی مردم از بین رفته است .

آقای چخانسوری می افزاید؛ نبود بارندگی در سال جاری باعث افزایش آسیب ها بر زراعت و دام های مردم شده است.

آقای چخانسوری یادآور میشود که در این ولایت مردم حتی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و راه های دور برای تهیه آب طی میکنند.

وی همچنان افزود که خشکسالی ها باعث مهاجرت ها و آوارگی های مردم ولایت نیمروز نیز شده است که برای نجات زندگی به خارج از کشور و یا سایر ولایات پناهنده شده اند.

در همین حال آصف فیاض٬ رییس مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت می گوید ولسوالی های که زیر تهدید خشکسالی قرار دارند مطابق میزان نیازمندی ها اولویت بندی شده که مردم ولسوالی کنگ با متحمل بیشترین خسارات در اولویت قرار گرفته و پس از آن چخانسور، شهر زرنج،چهاربرجگ، خاشرود و دلارام به ترتیب در مراحل بعدی قرار دارند.

آقای فیاض علاوه کرد که نظر به اولویت بندی که این ولسوالی ها شده است به مشکلات آن مناطق رسیدگی می شود.

او همچنان تایید می کند که بر اثر خشکسالی های زیاد مردم مواشی شان را با قیمت پایین به فروش رسانیده اند.

رئیس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت نیمروز خاطرنشان ساخت که به مشکلات مردم رسیدگی صورت گرفته است و ۲۰۰ هزار تن گندم از مرکز آمده است که نظر به اولویت بندی  صورت گرفته برای مردم توزیع می شود.

این در حالی است که در سال جاری بارش باران در افغانستان 75درصد کاهش یافته است و علاوه بر ولایت نیمروز ولایات دیگری چون بادغیس، هرات، فراه، دایکندی، ارزگان و سایر ولایات نیز با کمبود آب روبرو هستند.

 

خشکسالی 95درصد زراعت و مالداری ولایت نیمروز را مختل کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد