خوست؛-عروسی-دسته‌جمعی-زوج-برگزار-شد

مراسم عروسی دسته‌جمعی ۳۰ زوج جوان در ولایت خوست با حضور مقام‌های محلی این ولایت از سوی یک نهاد خیریه برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان این بنیاد خیریه در مراسم عروسی دسته‌جمعی ۳۰ زوج جوان که روز گذشته (سه‌شنبه، 14 قوس) در ولایت خوست برگزار شده بود، از خانواده‌ها خواستار برگزاری جشن‌های عروسی کم‌هزینه و ازدواج آسان برای جوانان در جامعه شدند.

خیرالدین مایل، رییس بشیر نوید گروپ و حامی این مراسم عروسی دسته‌جمعی گفت که هدف از برگزاری عروسی‌های دسته‌جمعی، جلوی گیری از مصارف‌ گزاف و ترویج فرهنگ ازدواج‌های آسان و اسلامی در کشور می‌باشد. 

آقای مایل افزود که این ششمین دور عروسی دسته‌جمعی با حضور ۳۰ زوج جوان است که از سوی بنیاد خیریه گل آغا پروانی در ولایت خوست برگزار می‌شود. او بدون آمار دقیق افزود که مصارف این عروسی‌ دسته‌جمعی از سوی این بنیاد و خیرین پرداخت شده است. 

رییس بشیر نوید گروپ از خانواده‌ها خواست که فرزندان شان را به برگزاری عروسی دسته‌جمعی و غیر تجملی تشویق نمایند تا از مصارف گزاف در این شرایط سخت اقتصادی، جلوگیری شود.

بسم الله عبدالله، والی خوست ضمن استقبال از عروسی دسته‌جمعی 30 زوج در این ولایت از دیگر تاجران ملی کشور خواست که در زمینه‌های مختلف دست جوانان و نیازمند کشور را بگیرند.

آقای عبدالله تاکید کرد که ا.ا مخالف حقوق زنان نیست اما؛ مکانی که باعث خدشه‌دار شدن عفت زنان شوند مخالف آن است.

مصطفی غوثی، مدیر بنیاد خیریه گل آغا پروانی در این مراسم گفت که کمک‌های این بنیاد برای خانواده‌های نیازمند ادامه دارد و در آینده نزدیک عروسی دسته‌جمعی دیگر را در کابل راه اندازی می‌کند.

اشتراک کنندگان از برگزاری عروسی دسته‌جمعی استقبال کرده و می‏گویند که خانوادهها نباید فرزندان شان را به برگزاری جشن‏های عروسی مجلل و با هزینه‌های زیاد مجبور نمایند. 

عبدال شیرخان، یکی از زوج‌های اشتراک کننده در این مراسم گفت که در این شرایط دشوار اقتصادی کشور و بیکاری بیشتر جوانان قادر به گرفتن جشن عروسی‌ شان نیست.

آقای شیرخان افزود که عروسی‌های دسته‌جمعی زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کرده و باید فرهنگ در کشور نهادینه شود. او از دولت‌ و نهادهای خیریه خواست که از عروسی‌های دسته‌جمعی حمایت کند.

با توجه به افزایش فقر، بیکاری و هزینه‌های سنگین جشن عروسی، مراسم ازداج دسته‌جمعی در کشور پر رنگ شده و این گونه عروسی‌ها مورد استقبال گسترده‌ای شهروندان کشور نیز قرار گرفته است.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

خوست؛ عروسی دسته‌جمعی 30 زوج برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد