خیمه‌های-تحصن-در-کابل-مردمی-نیستند

مسئولان نهاد انسجام زنان مبارز افغانستان می‌گویند: خیمه‌های تحصن که تحت نام "جنبش رستا خیز" در شهر کابل ایجاده شده اند مردمی نیستند و هدف این اعتراض کنندگان منافع شخصی اند .

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نهاد انسجام زنان مبارز افغانستان روز (جمعه 19 جوزا) در یک برنامه خبری در کابل گفتند که خیمه‌های تحصن که در جاده‌های شهر کابل تحت نام "جنبش رستا خیز" ایجاد شده اند مردمی نیستند و هدف این اعتراض کنندگان منافع شخصی می باشند.

خیمه‌های تحصن مدت یک هفته میشود که در شهر کابل ایجاد شده اند و ایجاد کنندگان این خیمه‌ها خواهان برکناری محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی و دیگر مسعولان امنیتی هستند.

ویدا ساغری یک تن از اعضای نهاد انسجام زنان مبارزه افغانستان گفت: خیمههای در جاده‌ها ایجاد شده اند مردمی نیستند، هدف این خیمه‌ها اخاذی اند، اینها هدف ملی را دنبال نمیکند بلکه هدف قومی را دنبال میکند.

خانم ساغری بیان داشت: زنان افغانستان از هر گونه اعتراض مدنی و خود جوش حمایت می‌کنند اما اعتراض روستا خیز در مدت یک هفته اخیر در شهر کابل خود جوش نیستند و هدف ان نیز مردمی نیست بلکه هدف ان منافع شخصی و گروهی است.

این فعال مدنی گفت: نهاد انسجام زنان مبارز افغانستان با حرکت‌های سودجویانه مخالف اند و این گونه حرکت‌ها را در تقابل با خواست مردم می‌دانند.

از سوی دیگر خانم روشن محسنی غزنوی یکی دیگر از این اعتراض کنندگان گفت: نهاد انسجام از حرکات مدنی و صلح آمیز حمایت می‌کند و اما خواهان سقوط نظام ویا تضعیف نظام نیستند.

اعتراض گسترده مدنی در کابل بعد از تیر اندازی نیروهای امنیتی به سوی تظاهرات کنندگان در روز جمعه 12 جوزا آغاز شد و اکنون مدت یک هفته می‌شود که ادامه دارد.

خیمه‌های تحصن در کابل مردمی نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد